دکتر مصطفی بازوند فرمانده سپاه بابلسر در چهاردهمین نشست رمضانی خود، میزبان جمعی از مدیران دستگاه‌های اقتصادی و بانکی این شهرستان بود.
کد خبر: ۹۶۰۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 29 April 2021

 

به گزارش تابناک مازندران، دکتر مصطفی بازوند در چهاردمین نشست رمضانی خود با حضور جمعی از مدیران بانکی بابلسر، اظهار کرد: جبهه خرمشهرها، طرح ابتکاری محله‌محور سپاه بابلسر، برای ارائه یک مدل حکمرانی شهرستانی مبتنی بر الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تدوین شده است.

صحبتهای فرمانده سپاه بابلسر درجمع برخی از مدیران بانک
 

وی با بیان اینکه هر مکتب و جریان فکری در دنیا دارای چهار رکن سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است، افزود: در این چهار حوزه دستگاه‌های مختلفی به صورت مجزا، نقش و اثرگذاری دارند اما انرژی که باید در یک جا متمرکز شود، بین ساختارهای مختلف پخش شده است.

فرمانده سپاه بابلسر تصریح کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی جبهه خرمشهرها تشکیل شد تا انرژی‌های متفرق در حوزه اقتصاد را به یک مسیر آورد.

این مسئول با اشاره به اینکه بابلسر دارای اقتصاد صنعتی، کشاورزی و گردشگری است اما جایی نیست که این جریان‌های اقتصادی را هماهنگ کند، خاطرنشان کرد: چرخه اقتصاد در بابلسر کاملا معیوب است.

بازوند با بیان اینکه در قرارگاه اقتصاد مقاومتی و عدالت اجتماعی جبهه خرمشهرها باید برای پنج سال آینده اقتصاد بابلسر به صورت آینده‌پژوهانه برنامه‌ریزی کنیم، گفت: در این صورت می‌توانیم به نهادهای بالادستی مشاوره دهیم تا اعتبارات لازم را برای تقویت حوزه‌های اقتصادی جذب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با این کار می‌توانیم به توانمندی شهرستان برای برنامه‌ریزی اقتصادی کمک کنیم که تاکنون این اتفاق رخ نداده، بیان کرد: با وجود دانشگاه مازندران در بابلسر اما حوزه اقتصاد و فرهنگ در این شهرستان به صورت متفرق و غیرعلمی اداره می‌شود.

فرمانده سپاه بابلسر ادامه داد: ممکن است در آینده، تقسیم سالانه بودجه به صورت استانی نباشد بلکه به صورت محلی توزیع شود و شورای تحول جبهه خرمشهرهای هر محله با آن بودجه، محل را اداره کند.

این مسئول با اشاره به اینکه نمونه موفق اداره کشور بر اساس محله در برخی از کشورها به اجرا درآمده است، اضافه کرد: باید الگویی در محله وجود داشته باشد که اگر قرار شد بودجه بر اساس محل تخصیص یابد، بتواند آن محله را اداره کند و موجب افزایش رفاه و اشتغال، رونق اقتصادی و اصلاح فرهنگ در سطح محله شود.

بازوند با بیان اینکه حوزه امنیت را توانستیم شبکه‌ای و محلی کنیم و به همین دلیل است که در این حوزه مشکلی نداریم، اظهار کرد: کشور ما در حوزه امنیت در سطح دنیا پیشرو است اما در حوزه اقتصاد و فرهنگ نتوانستیم موفق عمل کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار