معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: از هزار و ۶۰۰ پاکبان قمی ۶۰۰ پاکبان تاکنون واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ 29 April 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری در جلسه ستاد پیشگیری،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد اظهار داشت: فاز جدید و گام پنجم طرح شهید سلیمانی آغازشده است و اگر به دنبال دستاورد مطلوب از این طرح هستیم باید به‌طور هوشمندانه از طریق سامانه افراد ناقل شناسایی و از تردد آن‌ها در شهر و جامعه جلوگیری شود.

وی افزود: این‌که بخواهیم افراد را در محله و خانه به خانه شناسایی نماییم باید هزینه کنیم لذا باید از طریق سامانه وزارت بهداشت این افراد شناسایی و اگر نیاز به درمان و یا قرنطینه دارند آن‌ها در خانه با حمایت قرنطینه کنیم اگر مقاومت کردند تذکر و درنهایت از طریق دستگاه‌های نظارتی با آن‌ها برخورد شود.

فرماندار قم عنوان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی باهدف شناسایی هوشمند ناقلان و افراد مشکوک به بیماری اجراشده است، برای فاز جدید بعد از شناسایی افراد ناقل به هلال‌احمر معرفی و به آن‌ها برای عدم تردد تذکر داده می‌شود و در صورت مقاومت با آن‌ها برخورد می‌کنیم با این روش اعمال محدودیت‌ها هم کاهش می‌یابد.

حیدری افزود: با مرکز بهداشت؛ بسیج و سپاه و هلال‌احمر به‌طور مستمر جلساتی برگزار می‌شود و امید است در آینده شاهد دستاوردهای بیشتری از این طرح باشیم.

فرماندار قم با اشاره به تأمین وسیله نقلیه برای اجرای این طرح گفت: در حال رایزنی و تعیین قیمت وسیله نقلیه هستیم و از دستگاه‌های اجرایی در حال رایزنی برای خرید وارد عمل شدیم درزمینهٔ تزریق واکسن در این طرح همکاری داریم و با توجه به راه‌اندازی 3 مرکز واکسیناسیون در استان امید است در این زمینه کارنامه خوبی داشته باشیم.

 مقاومت برخی گروه‌ها در برابر مصوبات 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی نیز که در این جلسه از طریق ویدیو کنفرانس گزارشی ارائه داد گفت: زمانی که مراسم از طریق صداوسیما پخش زنده دارد دیگر چه توجیهی برای اجرای مصوبات داریم به‌طور مرتب و مستمر بازدیدهایی از مساجد و مراکز مذهبی داریم ولی هم چنان انتظار رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی داریم.

وی افزود: ما همه تلاش خود را برای اقناع‌سازی و بازرسی انجام می‌دهیم در قم متأسفانه برخی ائمه جماعت مقاومت می‌کنند جریان به هیات امنای مساجد هم تذکر دادیم و اگر از طریق هیات امنای مساجد عدم برگزاری نماز جماعت و مراسم قرآن و دیگر مراسم‌های مذهبی  تذکر داده شود مطلوب‌تر نتیجه می‌گیریم.

 مردم از دوگانگی برخی مصوبات خسته شدند 

در ادامه این جلسه معاون امور زائرین استانداری قم که از برخی گزارش‌های ارائه‌شده مرکز بهداشت درزمینهٔ رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناراحت و نگران بود بیان کرد: چرا در توجیه برخی مصوبات تجدیدنظر نمی‌شود ما به‌طور مرتب از مسجد جمکران و دیگر مکان‌های متبرکه به‌ویژه حرم مطهر بازدیدهای مستمر داریم تناقض در برخی مصوبات و گفته‌های مسئولان دیده می‌شود درحالی‌که حرم مطهر و مسجد جمکران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطلوب عمل کرده‌اند.

یونس عالی پور افزود: چرا به برخی تجمعات ایراد نمی‌گیریم ولی تنها به مراسم مذهبی ایراد گرفته می‌شود درحالی‌که در این مراسم ماسک و فاصله‌گذاری هم رعایت می‌شود ولی مرتب گزارش می‌شود که اماکن متبرکه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

به گفته وی؛ ویروسی از چین آمده وما 14 ماه است که این روال را طی کردیم  به نظر باید دنبال تجدیدنظر در مصوبات و بخشنامه‌های ستاد باشیم  دانشگاه علوم پزشکی اتاق فکر تشکیل داده  و متناسب با شرایط استان تصمیم گرفته شود.

عالی پور عنوان کرد: مردم خسته شدند داریم به سمتی می‌رویم که نتیجه عکسی از مصوبات به دست می‌آوریم پس یک جای کار ایراد دارد ما همه بخش‌نامه‌ها را اجرا کردیم همه دستگاه‌های فرهنگی و هیات های مذهبی همکاری دارند.

معاون خدمات شهری شهرداری قم هم در ادامه گفت: از هزار و 600 پاکبان قمی 600 پاکبان تاکنون واکسینه شده‌اند.

سید امیر سامع اظهار داشت: رانندگان ناوگان حمل‌ونقل عمومی و آتش‌نشانان قمی دو گروه دیگر از کارکنان شهرداری هستند که به‌شدت در معرض درگیری با کرونا هستند.

وی با اشاره به شب‌نشینی‌های شبانه و گسترده مردم در فضای سبز بلوار سردار سلیمانی، خاطرنشان کرد: درصورتی‌که خودروهای ورودی به این بلوار اعمال قانون شود از تجمع افراد جلوگیری می‌شود.

به گفته وی، هر هفته ما بازدیدهایی از مراکز تحت پوشش خودداریم برخی بازدیدها و بهشت معصومه آمارهای مراسم بالا رفته و با مقاومت روبرو هستیم ما در حد ظرفیت اطلاع‌رسانی کردیم در روز بازارها اطلاع‌رسانی و تصمیمات خوبی در فرمانداری گرفته شد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار