فرماندار قم تحقق کنترل هوشمند بیماری کرونا را از اهداف گام پنجم طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی دانست.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲ 29 April 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری که در ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری سخن می گفت با بیان این که تشکیل جلسات مربوط به طرح شهید سلیمانی برای ایجاد هماهنگی حداکثری در خط مقدم مبارزه با این بیماری ادامه دارد خاطر نشان کرد: تلاش می شود تا در این طرح نسبت به ترمیم، آموزش و هماهنگی بیشتر نیروهای عمل کننده شامل نیروهای مراکز بهداشت، پایگاه های بسیج و هلال احمر اقدام شود.

وی سپس به دو عرصه اصلی مهار ویروس کرونا توجه داد و گفت: یکی از این عرصه ها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی در بهترین وضعیت است، بویژه آن که رعایت هرچه بهتر این شیوه نامه ها سبب توقف و کاهش شیوع این بیماری خواهد شد.

فرماندار قم عرصه دیگر مهار این ویروس را در عملیات واکسیناسیون گسترده عنوان کرد و یادآور شد: افتتاح مراکز تزریق واکسن در قم به همین منظور انجام شده و دنبال می شود.

حیدری با اشاره به این که در هفته آینده نسبت به خرید اتومبیل جدید حمل واکسن در قم اقدام خواهد شد افزود: «کنترل هوشمند» کرونا در طرح شهید سلیمانی پیگیری می شود تا از فرسایشی شدن روند فعالیت ها و همچنین خسته شدن فعالان این طرح جلوگیری شود.

وی افزود: در عین حال تلاش وسیع تر برای شناسایی بیماران جدید و رهگیری اطرافیان آن ها همچنان در دستور کار طرح محله محور شهید سلیمانی قرار دارد.

فرماندار قم پیگیری تلفنی وضعیت مبتلایان جدید به کرونا را از دیگر برنامه های طرح شهید سلیمانی در گام پنجم خواند و گفت: لیست مبتلایان جدید به نیروهای هلال احمر داده می شود تا رصد دائمی آنان از میزان رعایت شیوه نامه ها توسط مبتلایان، روند قرنطینه شدن مبتلایان و همچنین ارجاع احتمالی این افراد به بیمارستان ها در صورت شدت وضعیت کرونایی انجام شود.

وی ادامه داد: بدیهی است این افراد در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی، به سیستم قضایی معرفی خواهند شد، ضمن آن که اگر تنها ۱۰درصد از افراد بی توجه به رعایت شیوه نامه های بهداشتی، به این شیوه نامه ها تمکین کنند، آن گاه موفقیت های بزرگی حادث خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار