مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان گفت: راهکار مهاجرت معکوس و کاهش مهاجرت از روستا به شهر و جلوگیری از حاشیه نشینی اختصاص تسهیلات ارزان قیمت، سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در روستاهاست.
کد خبر: ۹۶۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 29 April 2021

علی رحمانی افزود: در روستاهای استان مهاجرت از روستا به شهر صورت نگرفته و در پنج شهرستان هم مهاجرت معکوس رخ داده است.

وی تصریح کرد : دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به کارکردهای زندگی روستایی داشته و به همین خاطر توسعه زیرساخت‌ها در این بخش‌های کشور را مورد توجه قرار داده است.

به گفته وی اختصاص یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال روستایی و همچنین افزایش امکانات رفاهی در سال‌های اخیر بر این موضوع مهم تاکید می‌کند.

رحمانی یادآور شد: سهم استان اصفهان برای جلوگیری از مهاجرت به روستاها و سرمایه گذاری تا سال ۹۸ توزیع شده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه دهیاری‌ها ادامه داد: امنیت شغلی دهیاران و اختیارات دهیاران به عنوان مدیر روستا از جمله مشکلات آن‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: ۸۸.۴ درصد معادل ۳۱ هزار میلیارد تومان بودجه کل دهیاری‌ها در دولت تدبیر و امید پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته ۵۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده بودجه به حساب دهیاری‌ها واریز شده همچنین حدود ۵۰ میلیارد تومان هم به حساب فرمانداری‌ها برای پروژه‌های عمرانی روستاهای فاقد دهیاری واریز شده است.

رحمانی گفت: در ۲ دوره دولت تدبیر و امید نسبت به گذشته در حوزه روستاها و دهیاری‌ها ۸۰ درصد افزایش بودجه داشتیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار