تابناک-آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس بعد از سال ها بالاخره به مقصد پایانی و بهره برداری رسید و امروز با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهور افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۶۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ 29 April 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس پنج شنبه نهم اردیبهشت 1400 روزی مهم برای استان هرمزگان در حوزه آب است و بعد از سال ها تاخیر و کشمکش طرح آب شیرین کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس که از زمان دولت احمدی نژاد کلیک خورد بعد هزاران دور چرخش به مقصد پایانی رسیده است و امروز در قالب طرح پنج شنبه های امید که هر هفته توسط رئیس جمهور برای افتتاح پروژه های عمرانی در حوزه های مختلف برگزار می شود افتتاح خواهد شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در این باره گفت: استان هرمزگان امروز شاهد افتتاح 2 پروژه بسیار مهم در حوزه آب است که بهره برداری از فاز نهایی آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس و افتتاح سامانه انتقال و تصفیه خانه سد سرنی شهرستان میناب می باشد.


وی افزود: فاز نهایی آب شیرین‌کن 100 هزار مترمکعبی بندرعباس، می تواند برای جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر در 4 شهر،9 شهرک و 25 روستا آب رسانی کند.

 

همتی تاکید کرد: در فاز نهایی 60 هزار مترمکعب از ظرفیت آب شیرین‌کن بندرعباس به بهره برداری می رسد که با اتصال به 40 هزار متر مکعبی که در 2 فاز پیشین افتتاح شده بود زنجیره ی 100 هزار مترمکعب آب تولیدی آب شیرین کن کامل می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: در این طرح 33 کیلومتر خط انتقال آب از آب شیرین کن تا مخازن داماهی بندرعباس احداث شده است و در کنار آن احداث مخزن 30 هزار مترمکعبی داماهی و احداث پست برق از جمله اقداماتی است که در این پروژه صورت گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار