رییس شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زمین لرزه‌های روز دوشنبه و چهارشنبه این هفته در حقیقت از پس لرزه‌های زلزله بزرگ ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 29 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «فرهاد فروزی»  افزود: این ۲ زمین لرزه به بزرگی ۴.۸ و ۳.۷ در شهرستان سرپل ذهاب در هفته اخیر در همان گسل زلزله بزرگ آبان ۹۶ اتفاق افتاده است.

روز دوشنبه ساعت ۱۴:۳۹:۵۵ زلزله‌ای به بزرگی ۴.۸ ریشتر حوالی سرپل ذهاب را لرزاند. این زلزله در حد فاصل سرپل ذهاب و قصر شیرین رخ داد و خوشبختانه خسارتی به همراه نداشت.

همچنین صبح دیروز چهارشنبه زلزله ای به بزرگی ۳.۷ ریشتر و عمق ۶ کیلومتر شهرستان سرپل ذهاب در غرب استان کرمانشاه را لرزاند.

این دومین زلزله در هفته جاری است که در استان کرمانشاه و شهرستان سرپل ذهاب رخ می دهد اما خوشبختانه خسارات جانی و مادی نداشته است.

رییس شبکه لرزه نگاری استان وقوع پیاپی زمین لرزه در منطقه را نتیجه فشار لایه عربستان به سمت فلات ایران دانست و گفت: این تنش ها نشان می دهد که لایه های تخریبی زیر زمین در حال جمع شدن است.

فروزی با اشاره به تجربه زلزله های بزرگ دنیا بیان داشت: انتظار می رود بعد از وقوع یک زلزله بزرگ همانند زلزله آبان ۹۶، دیگر تا مدت ها و شاید تا چند صد سال شاهد وقوع زلزله بزرگ دیگری نباشیم اما پس لرزه ها همچنان ادامه خواهد یافت.

زمین لرزه ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ مصدوم داشت.

این زلزله به ۱۰ شهرستان و یک هزار و ۹۳۲ روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ۱۰۳ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

همچنین یکشنبه چهارم آذر ۹۷ زلزله دیگری با قدرت ۶.۴ ریشتر منطقه را لرزاند که منجر به مصدوم شدن ۷۷۱ نفر و خسارت به بیش از چهار هزار واحد مسکونی شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار