فرماندار کنگاور از اجرای فاز دوّم واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در این شهرستان خبر داد و گفت: یک هزار و ۴۰۰ سالمند بالای ۸۰ سال در فاز دوم واکسیناسیون علیه این ویروس واکسینه خواهند شد.
کد خبر: ۹۶۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱ 29 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «فرزاد الماسی»  در حاشیه بازدید از طرح واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در مرکز شماره ۲ جامع سلامت این شهر، اظهار داشت: از مدیریت و پرسنل مرکز بهداشت و درمان و کادر پزشکی همچنین تیم های واکسیناسیون در انجام این وظیفه مهم که با همکاری و مشارکت سپاه و برخی دستگاه‌ها و ادارات انجام شد، تقدیر می‌کنم.

وی با بیان اینکه واکسیناسیون بر اساس سن افراد صورت می‌گیرد، افزود: تعداد کل افراد بالای ۸۰ سال در این شهرستان یک هزار و ۴۰۰ نفر است که اگر مجموعه شبکه بهداشت و درمان بتواند با سرعت بیشتری کار را انجام دهند، واکسیناسیون رده سنی بعدی شروع می‌شود.

الماسی اظهار داشت: در مرحله بعدی افرادی که در رده سنی ۷۵ تا ۸۰ سال قرار دارند علیه کرونا واکسینه خواهند شد.

بر اساس اولویت بندی ابلاغی وزارت بهداشت، در مرحله دوم واکسیناسیون کووید _۱۹ با اولویت افراد بالای ۸۰ سال جامعه متولدین ۱۳۲۰/۲/۷ و قبل از آن انجام می‌شود.

مراکز جامع سلامت شماره یک (خیابان اداره برق)، شماره دو (خیابان امام حسین)، شماره سه (شهرک آموزگار)، گودین، فش، دهلر و قارلق مراکز منتخب واکسیناسیون کرونای شهرستان کنگاور می‌باشند.

واکسیناسیون بیماران خاص و مبتلا به سرطان فقط بر اساس لیست ارسالی از معاونت درمان دانشگاه و با مسئولیت آن معاونت بر اساس دستورالعمل وزارت متبوع و صرفا در بیمارستان انجام می‌گردد.

ممکن است برخی افراد دارای پرونده الکترونیک سلامت نباشند که در این زمینه مقرر شد همه روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، شماره تلفنی را از هفته آینده یعنی ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ اعلام کنند تا افراد ۸۰ سال به بالا که با آنها تماس گرفته نشده، با آن شماره تلفن تماس گرفته و اطلاعات آنها جهت واکسیناسیون کرونا ثبت شود.

۲۶۱ نفر در قصرشیرین علیه کرونا واکسینه شدند

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین هم گفت: ۲۶۱ نفر از کادر درمان، جانبازان و سالمندان ساکن در این شهرستان، علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.

دکتر رضا منصوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع افرادی که واکسن کرونا به آنها تزریق شده، ۱۸۴ نفر کادر درمان، یک نفر بخش خصوصی کادر درمان، یک نفر از کارکنان غسالخانه، چهار نفر جانباز بالای ۷۵ درصد و ۷۴ سالمند بالای ۸۰ سال هستند که برخی ۲ دوز و برخی یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: واکسیناسیون افراد طبق دستورالعمل وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا و بر اساس اولویت بندی و تعداد واکسنی که در اختیار شهرستان قرار می‌گیرد به ترتیب انجام می‌شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین یادآور شد: از ابتدای همه گیری ویروس کرونا تاکنون در این شهرستان، ۸۴۱ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۲۵ نفر فوت کردند که ۶ فوتی آن مربوط به امسال است البته این نسبت به شاخص جمعیتی و شمار مبتلایان بسیار زیاد و نشان دهنده خطر جدی ویروس کرونا است.

دکتر منصوری ادامه داد: ویروس کرونا تمام نشده و ما در موج چهارم هستیم از این رو مردم خطر را جدی بگیرند و با رعایت بهداشت و استفاده از ماسک در بیرون از منزل سلامت خود و دیگران را در برابر این ویروس منحوس حفظ کنند.

وی اضافه کرد: پرهیز از برگزاری دورهمی و مهمانی و سفرهای غیر ضروری و رعایت فاصله اجتماعی و فیزیکی با افراد در سطح جامعه و مهمتر از همه ماندن در منزل می‌تواند در کاهش ابتلا به ویروس کرونا تاثیر گذار باشد.

رییس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: افرادی که مشکوک به علایم کرونا هستند به مرکز ۱۶ ساعته مرجعه و تست کرونا بدهند تا در صورت مثبت شدن آزمایش، قرنطینه را رعایت کرده و در صورت تشدید علایم به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شهرستان مرزی قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار