سرپرست اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: زلزله ۴.۸ ریشتری روز دوشنبه سرپل‌ذهاب آسیبی به بناها و آثار تاریخی این منطقه از استان وارد نکرده است.
کد خبر: ۹۶۰۱۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 29 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،جبار گوهری افزود: پس از وقوع زلزله‌ به بزرگی ۴.۸ ریشتر در حوالی شهر سرپل‌ذهاب، بلافاصله تیم‌های ارزیاب ضمن بازدید از آثار و ابنیه تاریخی منطقه خسارت‌ها و آسیب‌های احتمالی را مورد بررسی قرار دادند.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه تاکید کرد چد: با توجه به تعدد آثار و گستردگی منطقه عمده بازدیدها و جمع‌بندی تا عصر گذشته به طول انجامید.

او اظهار داشت: پس از بازدید میدانی تیم‌های ارزیاب کارشناسان میراث‌ فرهنگی از آثار تاریخی شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، گیلانغرب و دالاهو که به کانون وقوع زلزله نزدیک بودند، خوشبختانه آسیبی متوجه ابنیه و آثار تاریخی منطقه نشده است.
به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از چهار هزار اثر تاریخی است که ۲ هزار و ۲۵۰ اثر آن ثبت ملی شده است.

سنگ نگاره و کتیبه داریوش هخامنشی در شهر بیستون تنها اثر ثبت شده جهانی استان کرمانشاه است.
زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان ۹۶ آسیب جزیی به پنج اثر تاریخی زیج منیجه در سرپل ذهاب، قلعه یزدگرد در دالاهو، کاروانسرای شاه عباسی، بنای چهارقاپی و امارت خسرو در قصرشیرین وارد کرده بود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار