دلسوزان ایلام ،استاندار ،امام جمعه ،رسانه ها ،متنفذین ،ایلامیان مقیم تهران ،نمایندگان فعلی وادوار و ظرفیت های انسانی استان ایلام بدانند ،چهار شنبه هفته آینده ،پرونده مهران در مجمع طرح خواهد شد .این یک هفته طلایی ترین زمان برای اقتصاد استان ایلام است .
کد خبر: ۹۶۰۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 29 April 2021

تابناک ایلام::سالهاست موضوع " ایجاد منطقه آزاد تجاری مهران" به آرزویی برای مردم استان ،خصوصا مرزداران مهرانی مبدل شده است ،آرزویی که قرار بود در سایه تحقق آن ،اقتصاد مردم منطقه را متحول ،تا نظام نیز از این طریق بتواند بخشی از دین مردم این خطه را ادا نماید.

با این وجود این آرزوی دیرینه مردم در بین هزارتوی بوروکراسی ها ،کج سلیقگی ها و پیچ و خم های قانونگذاری کشور گم وگور شده ومی رود تا به رویایی دست نبافتنی تبدیل شود ،اما وجود برخی کورسوهای امید می تواند ،دوباره امید را زنده کرده و با تحقق این مهم ،باردیگر امید به زندگی بهتر را برای مردم مهران وایلام به آرمغان آورد.

این سالها از بس درباره منطقه آزاد تجاری مهران ،اثرات آن بر اقتصاد استان ومنطقه ،تاثیرگذاری بر سفره مردم مهران وشهرستان های همجوار نوشته ایم ،از بس مردم منطقه در انتظار نشسته واخبار آزادسازی دوباره مهران را از رسانه ها دنبال کرده اند ،همه یک پا کارشناس وتحلیلگر شده اند و مسئولین هم به خوبی بر مثبت بودن این طرح بر اقتصاد استان وکشور واقفند ،بنابراین مقدمه نویسی دوباره زیره به کرمان بردن است .

به همین بسنده می کنیم که پرونده منطقه آزاد تجاری مهران به اتفاق چند استان دیگر در سال پایانی فعالیت مجلس دهم به تصویب رسید ،این طرح نتوانست از دالان شورای نگهبان عبور کند ،پس از بازگشت به مجلس ،به رغم تامین برخی نظرات شورای نگهبان اما باردیگر هم مهر تایید شورای نگهبان بر پای آن نخورد .

بر اساس قانون به دلیل اختلاف نظر مجلس وشورای نگهبان برای مصلحت اندیشی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع داده شد وهم اینک ماههاست در آخرین ایستگاه قانونگذاری در انتظار دیدگاه مصلحت اندیشانه اعضای مجمع قرار دارد .

هرچند در سفر دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به استان ،ایشان قول دادند که بانگاه مثبت ودر راستای اقناع سایر اعضای مجمع به پرونده مهران رسیدگی کند ،اما اینک پرونده منطقه آزاد تجاری مهران حساس ترین دوران عمر خود راسپری می کند.

این پرونده با هزار بدبختی و رایزنی توانست نظر مثبت  کمیسیون اقتصادی مجلس را با خود همراه نماید ،اما این روزها راهی صحن علنی مجمع خواهد شد .رای اعضای مجمع به رد یا تایید منطقه آزاد تجاری مهران ،آخرین ایستگاه قانونگذاری است ،یعنی با رد آن دیگر امیدی به احیای دوباره آن وجود ندارد. 

دلسوزان ایلام ،استاندار ،امام جمعه ،رسانه ها ،متنفذین ،ایلامیان مقیم تهران ،نمایندگان فعلی وادوار و ظرفیت های انسانی استان ایلام بدانند ،چهار شنبه هفته آینده ،پرونده مهران در مجمع طرح خواهد شد .این یک هفته طلایی ترین زمان برای اقتصاد استان ایلام است .

لازم است استاندار وامام جمعه ایلام در این راستا یک کارگروه تخصصی با حضور همه دیدگاههای سیاسی اما دلسوز ایلام تشکیل دهند ،هر فردی در این کارگروه مسئول جلب نظر یکی از اعضای مجمع را عهده دار شوند. می شوذ با رابزنی ولابیگری مسیر رابرای جلب نظر مثبت اعضای مجمع مهیا کرد . این را مد نظر داشته باشید پس از رد طرح در مجمع دیگر امکان طرح دوباره آن وجود ندارد وباید برای همیشه غبطه خورد که چرا این فرصت طلایی برای توسعه استان از دست رفت ! دیگر خود دانید ...

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار