رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در یکسال گذشته پنج هزار و ۸۰ ماموریت در راستای کمک و انتقال بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در سطح استان انجام داده‌ایم.
کد خبر: ۹۶۰۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۱ 29 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «هومن رفیعی»  افزود: ۸۱۲ ماموریت از این تعداد. جابجایی بیماران کرونایی بین بیمارستانی (بخاطر تکمیل ظرفیت یک بخش و انتقال آنها به بیمارستان و بخش دیگر) و یا انتقال بیماران مبتلا به کرونا از شهرستان‌ها به مراکز درمانی مرکز استان بوده است.

او با بیان اینکه اورژانس استان کرمانشاه ۶۵۰ نیروی فعال در اختیار داریم، اظهار داشت: ۶۰ درصد نیروهای اورژانس در یکسال اخیر به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند ولی تاکنون فوتی نداشته‌ایم.

رفیعی از انجام بیش از ۶۰ هزار ماموریت اورژانس کرمانشاه در سال ۹۹ نیز خبر داد و یادآور شد: بیشترین ماموریت‌ها مربوط به بیماران تنفسی با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین بیماران قلبی و تصادفی بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بخش دیگری، تعداد مراکز اورژانس استان کرمانشاه را ۶۷ پایگاه اعلام کرد و گفت: ۱۴۴ دستگاه آمبولانس، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس با ۶۵۰ نیروی آموزش دیده در این مراکز مشغول به خدمت هستند.

وی با اشاره به افتتاح همزمان پنج پایگاه اورژانس در استان افزود: اکنون تعداد پایگاه های اورژانس فعال به ۶۷ پایگاه متشکل از ۳۰ پایگاه شهری، ۳۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی (طرف قرارداد با ارتش) رسیده است.

«عصر سه‌شنبه با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس جمهور، دکتر «نمکی» وزیر بهداشت و دکتر «کولیوند» رییس اورژانس کشور؛ بطور همزمان پنج پروژه اورژانس پیش‌ بیمارستانی با اعتبار ۸۳۰ میلیون تومان در سطح استان کرمانشاه به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد».

رفیعی یادآور شد: پایگاه اورژانس جاده‌ای گودین با اعتبار ۱۱۰ میلیون تومان، مرکز مهارت‌های بالینی بیمارستان طالقانی با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان، پایگاه شهری سینا (در کرمانشاه) با اعتبار ۱۷۰ میلیون تومان، پایگاه آموزشی شماره ۶ شهر کرمانشاه با اعتبار ۵۰ میلیون تومان و پایگاه موتورولانس دیروز افتتاح شدند.

او تاکید کرد: برای تامین نیروی، دستگاه‌های آمبولانس و تجهیزات پزشکی در این پایگاه‌ها تازه افتتاح شده هیچ مشکلی نداریم.

او همچنین از افتتاح و بهره برداری پنج پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی دیگر شامل ۲ پایگاه در شهر سرپل ذهاب، یک پایگاه در کمربندی شرقی شهر کرمانشاه، پایگاه چشمه کبود هرسین و پایگاه روستای فش کنگاور در آینده نزدیک خبر داد.

رفیعی با بیان اینکه پرسنل پایگاه‌های اورژانس از میان نیروی‌های فوریت‌های پزشکی که آموزش دیده باید استخدام شوند، از قول مساعدت رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه برای جذب نیروی مورد نیاز پایگاه‌های آماده افتتاح خبر داد تا به بهره برداری برسند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۱۴ شهرستان و ۲ هزار ۵۹۵ روستا داری سکنه دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار