به مناسبت هفته کار و کارگر انجام شد;
تابناک-به مناسبت هفته کار و کارگر عباس اکبری مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان به همراه دکتر مریم امیری از شرکت تولیدات مواد غذایی خلیج فارس یکی از کارگاه‌های فعال در استان بازدید کردند.
کد خبر: ۹۶۰۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 29 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس، مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان در این دیدار گفت: سازمان تامین اجتماعی به عنوان امانت‌دار کارگران و کارفرمایان در کنار آنها قرار دارد تا بتواند خدمات متنوعی به آنها ارائه نماید.
عباس اکبری افزود: توسط سازمان تامین اجتماعی ۱۸خدمت به جامعه هدف در سه بخش درمانی، خدمات کوتاه مدت و خدمات بلند مدت ارائه می شود تا رضایت‌مندی جامعه هدف را کسب نماید.
اکبری اظهارداشت: کارفرمایان و صاحبان بنگاه‌های اقتصادی شریک ما در صندوق تامین اجتماعی هستند و اگر این افراد نباشند حضور تامین اجتماعی معنایی ندارد.
وی ادامه‌داد: کارفرمایان بخش عظیمی از منابع سازمان را تامین می‌کنند تا ما بتوانیم خدمات مختلفی را به صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت به حامعه هدف خود که بیشتر کارگران هستند ارائه نماییم.
اکبری در پایان خاطرنشان‌کرد: خدمات زیادی هم در زمان اشتغال و هم پس از بازنشستگی به کارگران توسط سازمان تامین اجتماعی ارائه می‌شود تا آنها بتوانند بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند.
در ادامه مدیر درمان تامین اجتماعی استان هرمزگان گفت: فلسفه وجودی سازمان تامین اجتماعی خدمت کردن به جامعه کارگری کشور است چرا که کارگران نیروی مولد جامعه و اقتصاد کشور هستند.
دکتر مریم امیری افزود: اگر در جامعه کارگران نباشند تولید کشور از کار افتاده و اقتصاد شکوفا نمی‌شود و اقتصاد کشور بر پایه تولید و اشتغال است که چرخه مولد و موتور محرک تولید نیز توسط کارگران حرکت می‌کند.
امیری اظهارداشت: در همه ابعاد جامعه اگر کارگران حضور نداشته‌باشند تولیدی انجام نمی‌شود و هیچ نهاد و کارخانه تولیدی نیز وجود خواهد داشت.
وی اضافه‌کرد: در سازمان تامین اجتماعی، کارگران یکی از شرکای اصلی سازمان هستند و سازمان متعهد است که خدمات خود را به جامعه کارگری ارائه نماید که یکی از این خدمات، خدمات بهداشتی و درمانی است.
امیری خاطرنشان‌کرد: بیمارستان خلیج‌فارس، پلی کلینیک ولیعصر(عج) و درمانگاه بعثت در بندرعباس به‌صورت رایگان به دارندگان بیمه‌تأمین اجتماعی که اکثر آنها از جامعه کارگری هستند خدمات ارائه می‌دهند.
وی ادامه‌داد: در استان هرمزگان بیمه شدگان در هشت مرکز ملکی و یک بیمارستان، خدمات درمانی خود را بصورت رایگان دریافت می کنند که این مراکز در شهرهای بندرعباس، میناب، قشم، رودان، بندرلنگه و جاسک هستند و در حال حاضر مصوبه احداث پنج درمانگاه دیگر در شهرستان‌های حاجی آباد، پارسیان، بستک، بندرخمیر و جزیره کیش نیز اخذ شده‌است.
امیری در ادامه به عملکرد این مدیریت در سال 1399 اشاره و بیان کرد: در سال گذشته یک میلیون و 57هزار و 251مراجعه سرپایی به مراکز سازمان تامین اجتماعی در استان هرمزگان انجام شد که از این تعداد، 467هزار و 213مراجعه به مراکز کلینیکی و 590هزار و 38مراجعه نیز به مراکز پاراکلینیکی انجام شده‌است.
در ادامه مدیر شرکت تولیدات مواد غذایی خلیج فارس گفت: سازمان تامین اجتماعی در کنار بنگاه‌ها و کارگاه‌ها قرار گرفته‌است تا بتواند امنیت شغلی را برای کارگران و کارفرمایان به ارمغان بیاورد.
مهرداد بازرگان افزود: با پوشش بیمه‌ای که سازمان تامین اجتماعی ایجاد می‌کند کارفرمایان دغدغه‌هایشان کاهش می‌یابد و کارگران نیز با احساس امنیت بیشتری به کار خود مشغول می‌شوند.
بازرگان ادامه داد: باید تلاش شود تا فرهنگ بیمه در جامعه بسط و گسترش پیدا نماید تا همه کارگران بتوانند از خدمات سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.
وی خاطرنشان‌کرد: سازمان تامین اجتماعی در کنار کارفرمایان قرار دارد و با خدماتی که به ارائه می‌‎کنند احساس امنیت را به کارگر هدیه می‌دهند و کارهایی که توسط کارفرمایان و تامین اجتماعی انجام می‌شود در یک راستا بوده و با هم تقابل ندارند.
وی درباره کارگاه خود نیز اظهارداشت: بیش از 90درصد محصولاتی که از این سردخانه ارائه می‌شود محصولات استانی است که اکثر آنها نیز صادر می‌شود.
بازرگان اضافه‌کرد: محصولات ما به کشورهای اروپایی، روسیه، چین و ... صادر می‌شود و این محصولات تا سه سال با انجمادی که انجام می‌شود قابل نگهداری و استفاده هستند.

انتهای پیام/أ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار