فریدون یاوری در گفتگو با تابناک:
مدیر کل محیط زیست استان کرمانشاه گفت: به منظور پیشگیری از آسیب های ناشی از کم آبی و کمبود بارندگی برنامه هایی در جهت تامین آب و علوفه گونه های جانوری مناطق حفاظت شده در نظر داریم.
کد خبر: ۹۶۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 29 April 2021

فریدون یاوری در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: طی سال گذشته و ماه آغازین سال جاری بارندگی موثر و قابل توجهی را در استان نداشتیم و همین موضوع سبب بروز خشکسالی و به خطر افتادن حیات وحش شده است.

وی افزود: کمبود بارش ها بر روی آب های زیر زمینی، چشمه ها و رودخانه ها نیز تاثیرگذار بوده و سبب خشکیدگی برخی از چشمه ها شده است.

مدیرکل محیط زیست استان تصریح کرد: با توجه به شرایط پیش آمده ناشی از کمبود بارش ها برنامه ریزی هایی را انجام داده ایم‌ تا اقداماتی مانند تعمیر و پاکسازی آبشخور ها و احداث آبشخور های جدید جهت حفظ حیات وحش مخصوصا در مناطق تحت مدیریت و حفاظت شده و پناهگاه های حیات وحش انجام دهیم.

این مسئول خاطر نشان کرد: انتقال آب از طریق تانکر به مناطق حفاظت شده و تامین و خریداری علوفه مورد نیاز گونه های جانوری این مناطق از دیگر برنامه هایی است که در نظر داریم و به زودی عملی خواهیم کرد تا از وارد آمدن آسیب به حیات وحش جلوگیری به عمل آوریم.

وی گفت: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی مبنی بر وارد آمدن آسیب به گونه های جانوری در اثر کم آبی به دست ما نرسیده است و تلاش ها بر این است که شرایط را به گونه ای مدیریت کنیم تا از این پس نیز آسیبی به این گونه ها وارد نشود.

یاوری در پایان شکار گونه های مختلف جانوری از جمله کبک را خلاف قانون دانست و تاکید کرد: شکارچیکان متخلف شناسایی و طبق قوانین با آن ها بر خورد می شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار