تابناک-وزیر راه و شهرسازی امروز با حضور در بندرعباس بزرگترین پروژه تولید مسکن را استارت زد که باید نظارت ها به شکلی باشد که این پروژه عظیم به پیامبر اعظم 2 تبدیل نشود.
کد خبر: ۹۶۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۲ 29 April 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس وضعیت سایت مسکن مهر پیامبر اعظم (ص) بندرعباس یکی از مسائلی است که به مشکلات اساسی شهر بندرعباس تبدیل شده است و البته یکی از مسائلی می باشد که شورای شهرهای همیشه روی آن مانور می روند و مشکلات آن را از شورایی به شورای دیگر به امانت می سپارند؛ در حالی که شورای پنجم نیز در مقصد پایانی قرار دارد و هنوز هم کسی عهده دار حل مشکلات این محل نشده است.

 

کمبود زیرساخت های درمانی و آموزشی از مشکلات اصلی مجتمع پیامبر اعظم بندرعباس می باشد و شهرداری و مسکن و شهرسازی نیز در رابطه با آن اختلافاتی دارند.

 

امروز محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی دستور آغاز عملیات اجرایی 10 هزار واحد مسکونی جدید را در قالب طرح اقدام ملی مسکن در بندرعباس صادر کرد که به نوعی یکی از بزرگترین پروژه های تولید مسکن در کشور است و بنا به گفته جناب وزیر، کشور قرار است به یک کارخانه بزرگ خانه سازی تبدیل شود؛ اما آنچه حائز اهمیت است رعایت سرانه ها در این خصوص است و حتما باید سرانه فضای سبز، سرانه آموزشی و سرانه بهداشتی و درمانی در آن رعایت شود و همزمان با کارخانه عظیم خانه سازی یک کارخانه در حد و اندازه کوچکتر برای مدرسه سازی، درمانگاه سازی، پارک سازی ، مسجد سازی، کتابخانه سازی و ... راه بیفتد تا مدیران شهری و دولتی بعد از اینکه خانه ها آماده تحویل شد کاسه ی چه کنم چه کنم در دست نگیرند.

 

البته که در طرح اقدام ملی مسکن همه ی چیزهایی که گفتیم در نظر گرفته شده است ولی باید حواسمان به این موضوع هم باشد که پیمانکاران به میزانی که در ساخت خانه علاقه مند به تعجیل می باشند علاقه مند ساخت مدرسه و مسجد و درمانگاه نیستند و باید از تجربه پیامبر اعظم درسی گرفت تا دوباره به آن وضعیت دچار نشویم.

 

انتهای پیام/سردبیر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار