سال گذشته
مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: پارسال، تغییراتِ آب و هوایی و مخاطرات جوی مثل سیل، سرمازدگی، فرسایش بادی، گرد و خاک، بیابان زایی، آفات نباتی، امراض دام و طیور و موج‌های گرمای تابستان ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به استان وارد کرد.
کد خبر: ۹۶۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۰ 28 April 2021

منصور شیشه فروش افزود: انرژی سامانه‌های جویِ ناپایدار که فاقد رطوبت بود، در فروردین امسال، به صورت وزش باد شدید و تندباد تخلیه و منجر به طوفان و خیزش گرد و خاک شد و به تأسیسات گلخانه‌ای و کشاورزی استان حدود ۲۱۸ میلیارد تومان خسارت زد.

منصور شیشه فروش افزود: شرایط کم بارشی، بالا رفتن میانگین دما و افزایش تبخیر، کاهش پوشش برف در مناطق کوهستانی و از بین رفتن رطوبت خاک در سال آبی ۱۳۹۹- ۱۴۰۰ تشدید شده و هم اکنون، ۸۰ درصد از مساحت استان درگیر خشکسالی و کم آبی است.

وی با بیان اینکه خشکسالی، گرد و غبار و فرونشست زمین به موضوع ملی در استان تبدیل شده است، گفت: در نامه‌ای از وزارت نیرو درخواست کردیم در خصوص احیای رودخانه زاینده رود و تالاب گاوخونی اقدام کند و با اجرای مصوبات شورای عالی، جلوی بارگذاری‌های بیش از حد در این حوضه را بگیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه تالاب بین المللی گاوخونی هم اکنون چهار درصد رطوبت دارد، افزود: انتظار داریم سازمان محیط زیست کشور مانند دریاچه ارومیه برای احیای گاوخونی نیز اقدام و از تبدیل شدن این منطقه به کانون بحران گرد و غبار جلوگیری کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار