فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: دستورالعمل زنده گیری سگ‌ها از سال‌های گذشته تدوین، ابلاغ و به‌عنوان ملاک عمل قرار گرفته است اما از لوازم اجرایی مناسب و کارآمدی لازم برخوردار نیست.
کد خبر: ۹۶۰۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵ 28 April 2021

اسفندیار تاجمیری فرماندار شاهین‌شهر و میمه با ابراز تاسف از وقوع این حادثه تلخ و عذرخواهی از شهروندان شاهین شهری، افزود: با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی و ارتباطی شهرستان شاهین شهر و وجود مراکز مختلف و صنایع و موقعیت شهرک چرم شهر و پسماندها، بستر برای اجتماع اینگونه حیوانات نظیر سگ و گربه ولگرد وجود دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان شاهین شهر با معضل و مشکل وجود حیوانات ولگرد و بلاصاحب مواجه است ادامه داد: با توجه به چارچوب‌ها و ضوابط اجرایی، کارگروهی به‌عنوان کارگروه کنترل حیوانات ناقل به انسان در ساختار مدیریتی شهرستان با مسوولیت شهرداری‌ها وجود دارد  که مدیریت آن بر عهده شهرداری مرکز شهرستان قرار دارد.

فرماندار شاهین‌شهر و میمه اظهار داشت:رسیدگی به این مساله تلخ و ناگوار در حوزه مسوولیت مدیریت شهری و بطور خاص شهرداری مرکز این شهرستان است.

وی اضافه کرد: روز گذشته جلسه اضطراری با حضور بخشداران و شهرداران  شهرهای مختلف شهرستان شاهین شهر و میمه برگزار شد و با توجه به اهمیت موضوع و بحث امنیت جسمی، فیزیکی، سلامت و جان شهروندان هماهنگی و تاکیدهای لازم انجام شد و دستورات انتظامی و قضایی لازم در این زمینه  توسط دادستان شهرستان صادر شد.

تاجمیری تاکید کرد: از همه شهرداری‌ها، بویژه شهرداری مرکز شهرستان شاهین شهر انتظار داریم که این مساله را بطور جدی پیگیری کنند و اقدامات لازم در خصوص دستورالعمل زنده گیری سگ‌ها و رفع این مشکل را انجام دهند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار