مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان:
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: احداث ۳۶ سد با ظرفیت ذخیره ۵۱۰ میلیون مترمکعب برای این استان در حال مطالعه و بررسی است.
کد خبر: ۹۶۰۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱ 28 April 2021

به گزارش تابناک لرستان، داریوش حسن‌نژاد روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: در حال حاضر ۱۶ سد در حوضه دز با حجم مخزن ۲۰۰ میلیون مترمکعب و ۲۰ سد در حوضه کرخه با حجم ۳۱۰ میلیون مترمکعب در حال مطالعه است که با عملیاتی شدن همه آن‌ها ۵۱۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت آبی لرستان اضافه خواهد شد.

وی گفت: متوسط تولید و خروجی آب سطحی ۲ حوضه آبریز کرخه (سیمره، کشکان و مولاب) و کارون بزرگ (سزار و بختیاری) در دراز مدت به ترتیب هفت میلیون و ۹۷۴ هزار مترمکعب و ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان اضافه کرد: مصارف آب زیرزمینی و سطحی لرستان در حوضه آبریز کرخه ۶۰۷.۹ میلیون مترمکعب است که در بخش کشاورزی ۵۱۴.۸ میلیون متر مکعب، صنعت ۱۱.۳ و شرب ۸۱.۸ میلیون مترمکعب مصرف می‌شود.

حسن‌نژاد اظهار داشت: مصارف آب زیرزمینی و سطحی در حوضه آبریز کارون نیز ۵۸۶.۲ میلیون مترمکعب شامل بخش کشاورزی با ۵۱۵.۱ میلیون متر مکعب، صنعت ۱۶.۹ و شرب ۵۴.۲ میلیون مترمکعب است.

وی گفت: میزان ذخیره آب سدهای لرستان تا هشتم فروردین ماه امسال ۱۱۴ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

اکنون ۱۵ سد در استان لرستان با اهداف مختلف برقابی و تامین آب شرب، صنعت، کشاورزی، کنترل و مهار سیلاب و گردشگری در دست ساخت است و بنابر اعلام شرکت آب منطقه‌ای لرستان حجم کل مخازن سدهای لرستان ۲۰۸.۷۱ میلیون متر مکعب می‌باشد.

سدهای رودبار، بختیاری، کزنار، خان آباد، حوضیان و عالی محمود الیگودرز، آبسرده و شهید بروجردی شهرستان بروجرد، کمندان ازنا، مروک دورود، تاج امیر نورآباد، مخمکوه و زیبامحمد خرم آباد و تنگ معشوره نیز از جمله طرح های در دست ساخت لرستان هستند.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار