مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۶ آزمایشگاه بخش دولتی و خصوصی در استان، روزانه بیش یک‌هزار و ۲۰۰ تست تشخیصی ویروس کرونا انجام می دهند.
کد خبر: ۹۶۰۰۵۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴ 28 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، دکتر امیر وَرد افزود: تست آزمایشگاهی کرونا در هیچ یک از شهرستان‌های استان مرکزی انجام نمی‌شود و نمونه آزمایشگاهی از شهرستان‌ها به آزمایشگاهای مرکز استان ارسال و پس از ۴۸ ساعت جواب ارسال می‌شود.
وی یادآورشد: دانشگاه علوم پزشکی استان در حال راه‌اندازی آزمایشگاه تست کرونا در شهرستان محلات است که به‌زودی عملیاتی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ۲ آزمایشگاه دولتی در اراک شامل کلینیک فوق تخصصی امام رضا(ع) و آزمایشگاه بیمارستان امیرالمومنین(ع) اراک و چهار آزمایشگاه خصوصی در این کلانشهر برای خدمات تشخیصی ابتلا به ویروس کرونا فعالیت دارند، افزود: ۸۰۰ مورد از این تست‌های کرونا روزانه در آزمایشگاه‌های دولتی و ۴۰۰ تست در مراکز آزمایشگاهی بخش خصوصی انجام می‌شود.
دکتر وَرد گفت: مدت زمان جواب‌دهی به نتایج تست آزمایشگاهی بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های مرکز استان کمتر از ۲۴ ساعت است و این اقدام به‌ صورت رایگان انجام می‌شود.
وی گفت: هزینه آزمایشگاهی تست کرونا برای افرادی که از مطب‌های خصوصی مراجعه می‌کنند، آزاد و حدود سه میلیون ریال محاسبه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار