با وجود همه این پیگیری‌ها اما روند ابتلا به بیماری و جان‌باختگان در استان همچنان افزایشی است هر چند نسبت به روزهای گذشته با یک شیب بسیار ضعیف کمتر شده است. حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مبتلایان در استان را از ابتدا تاکنون، 249 هزار و 591 بیمار عنوان کرد.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 28 April 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: پس از دو هفته پر تب و تاب در استان فارس و درگیری با موج چهارم کرونا اندکی وضعیت در استان فارس بهبود پیدا کرده و از تعداد شهرستان‌های قرمز کاسته شده است.

در حال حاضر 14 شهرستان استان قرمز، یک شهرستان زرد و 21 شهرستان هم در وضعیت نارنجی به سر می‌برند و ادامه روند تغییر وضعیت رنگ‌های کرونایی در استان و بهبود آن جز با استمرار مشارکت‌های مردمی محقق نمی‌شود.

مشارکت 80 درصدی مردم استان فارس در رعایت پروتکل‌ها

سید روح الله حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تایید نقش مشارکت مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد که تا رسیدین به شرایط ایده‌آل فاصله بسیاری است و باید دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان جدی گرفته شود.

مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز مهم‌ترین راهکار کنونی برای ارتقای سلامت عمومی در برابر کرونا را جدی گرفتن راهکارهای خودمراقبتی و رعایت اصول بهداشتی از سوی همه اقشار جامعه دانست.

وی که دو روز گذشته اعلام کرده بود ظرفیت تخت‌های بیمارستانی کووید 19 در استان فارس تکمیل شده با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و بستری در بیمارستان‌های استان، از عموم مردم خواست محدودیت‌های کرونایی را رعایت کنند و در بهبود وضعیت کنونی و کاهش آمارهای ابتلا و بستری بیماران سهیم شوند.

لطفی ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری مردم هر چه زودتر کنترل این بیماری و روند ابتلا و بستری در استان رو به کاهش رود. در همین رابطه نیز عبدالرضا قاسم‌پور، جانشین استاندار در ستاد استانی کرونا در جمع خبرنگاران اعلام کرد که بر اساس گزارش و جمع‌بندی دفتر بازرسی میزان رعایت پروتکل‌ها در همه حوزه‌ها به بیش از 80 درصد رسیده است.

وی همچنین از نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حوزه‌های مختلف اعم از فعالیت اصناف، ترددها و ادارات و سازمان‌های دولتی سخن گفت و جریمه‌ها و پلمب‌های این مدت را نیز اعلام کرد.

پلمب بیش از 9 هزار واحد صنفی متخلف

به گفته قاسمپور در حوزه اصناف از ابتدای شیوع کرونا تا پایان روز هفتم اردیبهشت ماه 9 هزار و 319 واحد صنفی متخلف پلمب شده و 25 هزار و 365 واحد نیز اخطار دریافت کردند.

همچنین بر این اساس در حوزه خودروهای شخصی متخلف 117 هزار و 840 خودرو از مبادی ورودی برگشت داده شدند و 441 هزار و 784 خودرو نیز در قالب‌های ورود وخروج از شهرهای قرمز و تردد در ساعت محدودیت مشمول جریمه شدند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا نیز از 138 تذکر کتبی به ادارات و سازمان‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خبر داد که 6 مورد نیز در این حوزه به هیئت‌ تخلفات اداری معرفی شدند.

تعداد جان‌باختگان در استان فارس همچنان بالا است

با وجود همه این پیگیری‌ها اما روند ابتلا به بیماری و جان‌باختگان در استان همچنان افزایشی است هر چند نسبت به روزهای گذشته با یک شیب بسیار ضعیف کمتر شده است. حسینی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تعداد مبتلایان در استان را از ابتدا تاکنون، 249 هزار و 591 بیمار عنوان کرد.

 

به گفته وی از این تعداد بیمار 2 هزار و 767 نفر در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان بستری هستند که 345 بیمار نیز به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

تعداد جان‌باختگان در استان همچنان دو رقمی است به گونه‌ای که به گفته حسینی در روز 7 اردیبهشت ماه 26 نفر در استان فارس جان خود را از دست داده‌اند.

تمدید محدودیت‌ها با شرایط ویژه برای اصناف

این موضوع سبب شده که با گذشت 3 هفته از اعمال محدودیت‌ها همچنان این موضوع مورد نظر مسئولان استانی باشد اما قاسمپور، جانشین استاندار فارس در ستاد استانی تمدید محدودیت‌ها را منوط به برگزاری جلسه ستاد استانی کرونا دانست.

با این حال وی تاکید کرد که با توجه به تعطیلی 3 هفته‌ای اصناف بعید است که تعطیلی در اصناف ادامه‌دار شود چراکه ضرر و زیان این واحدها جبران‌ناپذیر است. قاسمپور همچنین بیان کرد که برای رعایت حال اصناف آنها را مکلف کردیم که بسته پیشنهادی ارائه دهند تا به صورت شیفت‌بندی و نوبت‌بندی باشند در این صورت هم اصناف فعالیت دارند و هم شرایط جامعه کنترل می‌شود.

تذکر به دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای ازدحام در مرکز واکسیناسیون

وی درباره ازدحام در مرکز واکسیناسیون که فیلم آن در فضای مجازی نیز منتشر شد، گفت: دانشگاه باید برنامه‌ریزی بهتری انجام می‌داد اما چون روز آخر واکسیناسیون کادر درمان بود، این اتفاق رخ داد.

قاسمپور ضمن بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌توانست زمان واکسن را تمدید کند تا این تجمع شکل نگیرد، از تذکر به این دانشگاه سخن گفت تا دیگر چنین شرایطی رخ ندهد.

عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز روز گذشته در گفت‌وگو با تسنیم این فیلم را تایید کرد و اظهار داشت: 4 سالن برای واکسیناسیون راه‌اندازی شد که به دلیل حجم زیاد مراجعه برای واکسیناسیون این اتفاق در یکی از مراکز درمانی شیراز رخ داد.

وی با تایید اینکه نباید این اتفاق و شلوغی رخ می‌داد و به دنبال انکار مسئله نیستیم، اعلام کرد که این ازدحام و شلوغی تنها در یک ساعت بوده و پس از آن با ورود مستقیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز موضوع مدیریت و کنترل شد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار