فرماندار شهرستان شیراز از تایید صلاحیت بیش از ۵۵ درصد داوطلبان انتخابات شورای شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵ 28 April 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: محمدرضا امیری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: با دستور وزیر کشور در تاریخ ۱۸ اسفند سال گذشته فرآیند انتخابات شوراهای شهر آغاز و در این روند ثبت نام داوطلبان از ۲۰ اسفندماه شروع شد.

وی ادامه داد: برای شیراز در طی هفت روز مهلت ثبت نام داوطلبان، ۷۳۸ نفر ثبت نام نهایی شده و مدارک آنان برای استعلام به مراجع چهارگانه ارسال گردید و در ادامه بررسی ها در هیئت اجرایی و نظارت انجام گرفت.

فرماندار شیراز تاکید کرد: در حین بررسی صلاحیت ها ۱۶ نفر از داوطلبان انصراف دادند.

وی افزود: بر اساس بخشنامه وزارت کشور توانستیم کسانی که ثبت نام اولیه کرده اما ثبت‌نامشان نهایی نشده بود را ثبت نام نهایی کنیم.

این مقام مسوول همچنین گفت: در شیراز ۸۹ داوطلب ثبت نام اولیه کرده بودند که پس از فراخوان آنان، ۳۸ نفرشان ثبت نام نهایی شدند.

وی اضافه کرد: به این ترتیب با در نظر گرفتن ثبت نامی های اخیر و انصرافی ها، پرونده ۷۶۰ نفر داوطلب انتخابات شوراهای شهرستان شیراز برای رسیدگی به هیئت اجرایی و نظارت ارسال شد.

امیری درخصوص تعداد افراد تایید صلاحیت شده گفت: از مجموع داوطلبان ۴۲۴ نفر معادل ۵۵/۸ درصد تایید و ۳۳۶ نفر معادل ۴۴/۲ درصد نیز صلاحیتشان احراز نشده است.

وی در مورد راه های اعتراض به تایید صلاحیت داوطلبان گفت: داوطلبان رد صلاحیت شده می‌توانند ظرف چهار روز از ۹ تا ۱۲ اردیبهشت شکایت خود را به هیئت نظارت استان واقع در مجتمع بین الحرمین میدان آستانه و یا به فرمانداری اعلام نمایند.

فرماندار شیراز تصریح کرد: هیئت نظارت نیز طی ۱۰ روز فرصت رسیدگی به شکایات را داشته و برای داوطلبان شورای شهر شیراز درصورت شکایت مجدد از رسیدگی می توانند به هیئت مرکزی نظارت واقع در تهران مراجعه نمایند.

وی افزود: نتیجه نهایی تایید صلاحیت ها در ۱۷ خردادماه بطور رسمی اعلام خواهد شد و از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ خرداد داوطلبان امکان تبلیغات را خواهند داشت، ۲۷ خرداد ممنوعیت تبلیغات خواهد بود و روز ۲۸ خرداد برگزاری انتخابات را خواهیم داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار