«سید مجید ارجمند» از شهروندان خواست در صورتی که علائم سرماخوردگی داشته و یا با بیمار کرونایی برخورد داشته اند، حتما به پزشک مراجعه کنند چرا که مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کروناست.
کد خبر: ۹۶۰۰۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۹ 28 April 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «سید مجید ارجمند» گفت: متاسفانه هنوز مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی، یکی از اصلی ترین دلایل بدحال شدن بیماران به ویژه جوانان است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: حتی در مواردی، به علت درگیری شدید ریوی و کاهش اکسیژن خون پس از مراجعه فرد مبتلا به بیمارستان، مجبور به بستری مستقیم آنان در ICU می‌شویم.

 

وی از شهروندان خواست در صورتی که علائم سرماخوردگی داشته و یا با بیمار کرونایی برخورد داشته اند، حتما به پزشک مراجعه کنند چرا که مراجعه دیرهنگام یکی از عوامل مهم مرگ و میر بر اثر کروناست.

 

 

این مسئول به آخرین وضعیت بیمار کرونا در شهرستان جهرم تا روز سه شنبه هفتم اردیبهشت اشاره کرد و اظهار داشت: روز گذشته ۵۲ مورد ابتلای جدید به کرونا از سوی شهروندان جهرمی و خفری شناسایی شده است.

 

ارجمند ادامه داد: این در حالی است که شمار مبتلایان به این بیماری از ابتدای شیوع تا کنون در این ۲ شهرستان به ۱۵ هزار و ۵۶۶ نفر افزایش یافته است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ترخیص شدن ۲۴ بیمار جدید در بخش کرونا بیمارستان پیمانیه جهرم خبر داد و گفت: همچنین تعداد ۱۲ بیمار جدید در بیمارستان پیمانیه پذیرش شدند.

 

وی همچنین به شمار بیماران بهبود یافته از کرونا که از قرنطینه و یا ایزوله خانگی خارج شده اند نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از بیش از ۱۵ هزار بیمار کرونایی در شهرستان های جهرم و خفر تعداد ۱۴ هزار و ۴۹۳ بیمار تا کنون بهبود یافته اند.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جهرم به تعداد کل بیماران موجود در قرنطینه نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این بیماران نیز که ۸۳۵ نفر هستند تحت نظر پزشکان در منزل مشغول به سپری کردن روند درمان خود هستند.

 

وی با اشاره به تعداد نمونه های گرفته شده از بیماران مشکوک به کرونا در شهرستان های جهرم و خفر نیز گفت: در حال حاضر تعداد ۴۵ هزار و ۲۱۹ نمونه از بیماران گرفته شده که بیش از نیمی از آن مثبت بوده است.

 

ارجمند در بخش دیگری از سخنان خود به شمار بیماران فوتی مبتلا به کرونا تا به امروز اشاره کرد و گفت: شمار جان باختگان ناشی از کرونا در شهرستان های جهرم و خفر به ۱۹۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

 

وی تعداد كل بیماران بستری در بخش های كرونای بيمارستان پيمانيه جهرم را ۷۷ نفر دانست و اظهار کرد: از این تعداد، ۶۷ بیمار در بخش عمومی و ۱۰ بیمار در بخش آی سی یو بستری هستند.

برچسب ها: کروتا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار