کد خبر: ۹۶۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 28 April 2021
آی او اس 14.5

 

به گزارش تابناک سمنان سرانجام شرکت اپل نسخه ۱۴٫۵ سیستم عامل آی او اس (iOS) را برای گوشی‌های آیفون و تبلت‌های آیپد منتشر کرد. این نسخه جدید شامل «شفافیت رهگیری برنامه» است که از طریق آن کاربران می‌توانند با اجازه ندادن به برنامه‌ها، از ردیابی آن‌ها در فضای وب جلوگیری کرده تا نتواند با دستیابی به اطلاعات برای اهداف تبلیغاتی خود استفاده کنند. هنگامی که برنامه‌ای می‌خواهد ردیابی کند، اعلانی برای کاربر نمایش داده می‌شود. فیسبوک به‌شدت به این ویژگی جدید تاخته بود و آن را مقایسه غلط بین شخصی‌سازی و حریم خصوصی دانست. این ویژگی تاثیر زیادی روی تبلیغات و کسب‌و‌کار فیسبوک خواهد گذاشت.

 

<video src="https://dl.techfars.com/up/video/2021/Privacy%20-%20App%20Tracking%20Transparency%20-%20Apple.mp4?_=6" width="100%" height="100%" controls>

 

قابلیت دیگر برای کاربرانی که اپل واچ دارند بسیار مفید است. آن‌ها از این پس می‌توانند بدون نیاز به مطابقت فیس آی دی و یا رمز عبور، قفل گوشی را، تا زمانی که اپل واچ روی مچ کاربر است، باز کنند. از آن‌جایی این ویژگی بسیار حائز اهمیت است که این روزها به‌ دلیل استفاده از ماسک، مدت‌زمانی که برای باز کردن صفحه گوشی صرف می‌شود زیاد است و این قابلیت به این کار سرعت می‌بخشد. برای اجرای این قابلیت نیاز به واچ او اس ۷٫۴ دارید.

آی او اس ۱۴٫۵ برای آیفون و آیپد دارای ویژگی‌های زیادی است. همچنین تعداد بسیار زیادی اموجی جدید نیز اضافه می‌شود. برای مثال بعد از به‌روزرسانی، می‌توان تمرینات ورزشی اپل فیتنس پلاس را در تلویزیون با کمک ایرپلی ۲ تماشا کرد. همچنین اپل پادکست نیز طراحی جدیدی به خود می‌بیند و گزینه دنبال کردن نیز به آن اضافه می‌شود.

آی او اس 14.5

جدیدترین کنترلر برای PS5 و ایکس باکس سری ایک نیز پشتیبانی خواهد شد. همچنین تمام مدل‌های آیفون ۱۲ می‌توانند از طریق هر دو سیمکارت به شبکه ۵G متصل شوند. به‌علاوه دیگر صدای پیش‌فرض دستیار صوتی سیری یک زن نبوده و کاربران خود می‌توانند در بخش تنظیمات صدای مورد نظر را انتخاب کنند.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تکفارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار