مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه خبر داد:
مدیر کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه از کمک ۵٠٠ میلیارد ریالی خیرین مدرسه ساز در سال ١٣٩٩ خبر داد.
کد خبر: ۹۵۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 28 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه مجموعه اقدامات این اداره کل را در سال ۱۳۹۹ تشریح نمود.

عملکرد اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری آبان ماه ۹۶

در حالی که ۷۸ مدرسه استان کرمانشاه در زلزله آسیب دیده بودند، با تلاش‌های مجموعه نوسازی مدارس استان و همت خیرین تاکنون تعداد ۲۹۲ پروژه با ۱۲۲۱ کلاس درس و با اعتباری بالغ بر ۱۵۵ میلیارد تومان خیری و ۱۹۵ میلیارد تومان دولتی ساخته شده است.

میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور ۵.۲۱ مترمربع می‌باشد. در استان کرمانشاه تا قبل از وقوع زلزله میانگین سرانه فضای آموزشی ۵.۷ مترمربع بوده که پس از بازسازی مدارس مناطق زلزله زده میانگین سرانه فضای آموزشی کل استان با افزایش ۰.۷۱ مترمربع به ۶.۴۱ مترمربع افزایش یافته است.

احداث ۱۲۰۰ کلاس درس در ۱۲۰۰ روز

از آبان ماه سال ۱۳۹۶ تا پایان سال ۱۳۹۹ با همت خیرین و دولتمردان در مدت زمان حدود ۱۲۰۰ روز پس از زلزله بزرگ استان کرمانشاه ۱۲۲۱ کلاس درس در استان با اعتباری بالغ بر۳۵۰میلیارد تومان، که ۱۵۵ میلیارد تومان خیری و ۱۹۵ میلیارد تومان دولتی ساخته شده و این یعنی در ۱۲۰۰ روز پس از زلزله، هر روز بیش از یک کلاس درس در استان ساخته شده است.

عامل تاثیرگذار در این موفقیت مشارکت و همدلی بین اداره کل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس و مجمع خیرین مدرسه ساز استان و توجه ویژه مقام عالی وزارت و استاندار محترم و معاون محترم عمرانی وزیر بوده است.

پروژه‌های افتتاحی دهه مبارک فجر

در ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بصورت ویدئو کنفرانس متقارن با دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، آیین افتتاح ۳۰ پروژه آموزشی و ورزشی در قالب ۲۹ باب مدرسه و یک استخر دانش آموزی سرپوشیده با ۱۴۸ کلاس درس و زیربنای ۱۶۹۲۳ از محل اعتبارات ملی، استانی و مشارکتی با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال صورت گرفت که از این تعداد ۱۴ فضای آموزشی و ورزشی با ۷۹ کلاس درس و زیربنای ۹۵۹۵ مترمربع و ۳۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین مدرسه ساز در مناطق زلزله زده به بهره برداری رسید.

اقدامات احداث، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی مدارس در سال ۱۳۹۹

در سال ۱۳۹۹ تعداد ۵۹ پروژه آموزشی با ۳۰۹ کلاس درس و زیربنای ۳۲۹۷۹ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۹۴۲۱۷۸ میلیون ریال احداث، تخریب و بازسازی و مقاوم سازی گردیده است.

استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی و جمع آوری بخاری‌های نفتی و گازی

در از ابتدای طرح استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس (۱۳۹۲) تا سال ۱۳۹۸ تعداد ۱۳۴۱ مدرسه با ۴۹۲۷ کلاس درس و با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان استاندارد سازی شده است.

در سال ۱۳۹۹ تعداد ۸۲۱ مدرسه با ۱۵۲۴ کلاس درس و با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در حال اجرا میباشد وبا اجرای این تعداد، کلیه مدارس سطح استان کرمانشاه به سیستم گرمایشی استاندارد و ایمن مجهز خواهند گردید.

جمع آوری مدارس خشتی و گلی، سنگی و کانکسی

با پیگیری‌های مستمر این اداره کل و مشارکت خیرین محترم در سنوات اخیر، خوشبختانه مدارس خشتی و گلی در این استان برچیده شده و مدارس کانکسی دارای بیش از ۲۰ نفر دانش آموز نیز حذف و مدارس استاندارد جایگزین شده است. لازم به ذکر است طی یک سال گذشته حدود ۱۰ مورد از مدارس سنگی و ۳۰ مورد از مدارس کانکسی با ۹۴ کلاس درس حذف و مدارس استاندارد جایگزین شده است. در حال حاضر حدود ۱۳۳ فضای سنگی و ۲۵۸ مدرسه کانکسی در سطح استان موجود می‌باشد که برای حذف این فضا‌ها و جایگزینی با فضا‌های استاندارد مکاتباتی با سازمان متبوع در خصوص تامین اعتبار صورت گرفته است. ان شاا.. به محض تامین اعتبار اقدامات لازم انجام خواهد شد.

خیرین مدرسه ساز – طرح آجر به آجر

در استان کرمانشاه ۳۷۴ خیر مدرسه ساز حقیقی و حقوقی دارد، که ۲۴۷ خیر مدرسه ساز استان آقا و ۶۱خیر مدرسه ساز بانو هستند، ضمن اینکه ۶۶ خیر حقوقی هم داریم.

طرح «آجر به آجر» (پویش محرمی)

هدف از اجرای این طرح ایجاد انگیزه و مشارکت در ساخت فضای‌های آموزشی در بین مردم حتی با یک آجر بوده تا همه اقشار با هر سطح توانمندی مالی حتی با کمک‌های بسیار خرد بتوانند در این امر شرکت کنند.
در همین راستا، حدود بیش از ۱۲ هزار نفر با اعتبار ۳۷۰ میلیون تومان در سایت آجر به آجر ثبت‌نام کردند که با استفاده از مبالغ جمع آوری شده از این افراد، خشت گذاری مدرسه ۳ کلاسه روستای میدان منطقه سرفیروزآباد ناحیه ۲ کرمانشاه انجام شد.

طرح «آجر به آجر» (پویش من مادرم، بچه‌های ایران فرزند من)

پویش ملی “آجر به آجر” و طرح ملی” من مادرم، بچه‌های ایران فرزندان من” تعداد بالغ بر ۸۱ هزار نفر مشارکت مردمی رسیدیم که در کشور دومین استان از نظر میزان مشارکت مردمی هستیم.


بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز

بیست و دومین جشنواره استانی خیرین مدرسه ساز، پنجم اسفند ماه بصورت ویدیو کنفرانس در سراسر کشور با حضور دکتر جهانگیری معاون رییس جمهور، دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، دکتر رخشانی مهر ریاست سازمان نوسازی مدارس کشور به صورت مجازی و همزمان در محل استانداری برگزار گردید.
میزان تعهد خیرین مدرسه ساز در سال ۹۹، تعداد ۸۸ تفاهم نامه با ۲۸۳ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۵۱۰ میلیارد ریال می‌باشد.

اطلاعات پروژه‌های روستایی

در سال ۱۳۹۹ تعداد ۴۲ پروژه روستایی با ۱۲۶ کلاس درس و زیربنای ۷۰۶۴ مترمربع زیربنا به بهره برداری رسیده اند.
هم اکنون تعداد ۲۳ پروژه روستایی با ۹۲ کلاس درس و زیربنای ۵۶۶۸ مترمربع زیربنا در دست اجرا می‌باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار