سقاییان نژاد گفت:شهرداری به‌هیچ‌وجه دنبال این نیست که طرح توسعه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) را به‌ تنهایی اجرا کند بلکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار بوده و در حال انجام است.
کد خبر: ۹۵۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 28 April 2021

به گزارش تابناک قم، سید مرتضی سقاییان نژاد شهردار قم در جلسه رسمی شورای شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، گفت: در موضوع بازآفرینی، شهر قم تعطیل است و همواره اعتراض خود را نیز اعلام کردیم.

به گفته سقاییان نژاد در حال حاضر با توجه به عدم اختصاص اعتبار موردنیاز و همچنین اختلاف‌نظر‌های موجود، قدرت میدان‌داری از شهرداری در راستای اجرای طرح‌های مختلف بازآفرینی ازجمله احیای میدان مطهری و اجرای پروژه چهل اختران گرفته‌شده است.

شهردار قم تصریح کرد: در موضوع توسعه بست شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز، شهرداری به‌هیچ‌وجه دنبال این نیست که این طرح را به‌تن‌هایی اجرا کند بلکه به دنبال جذب سرمایه‌گذار بوده و این مهم نیز در حال انجام است.

سقائیان نژاد با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرای برخی طرح‌ها در بافت تاریخی و بافت‌های متعلق به آن همواره به دنبال تعامل و همکاری بوده است، یادآور شد: در این راستا اجرای طرح‌های مختلف را در طرح ۴۸ هکتاری و ۳۲ هکتاری پیش‌بینی و در این زمینه نیز به دنبال اجرای طرح‌های شهری بودیم که متأسفانه تصمیماتی گرفته شد که به‌نوعی اجرای این پروژه‌ها تعطیل شد.

شهردار قم با تأکید بر اینکه نقش سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم حضرت معصومه (س) در بازآفرینی شهری مهم است، گفت: اگر این سازمان تقویت نشود، نمی‌تواند سیاست‌های گذاری شهری را که توسط استانداری تبیین می‌شود به‌خوبی اجرا کند.

سقاییان‌نژاد به موضوع عدم اختصاص اعتبار به شهر‌های زیارتی و تعطیل شدن آن در چند سال گذشته اشاره کرد و افزود: این موضوع نیز سبب شده سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر با مشکلات مختلف مواجه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار