رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: حدود یک‌چهارم تخت‌های بیمارستان‌های استان درگیر کرونا هستند که تعداد بالایی است.
کد خبر: ۹۵۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۸ 28 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس، محمودرضا مرادی با بیان اینکه از نیمه دوم اسفندماه و‌ با شلوغی بازار و بعد از آن تعطیلات و مسافرت‌های نوروزی شیب افزایش ابتلا به کرونا قابل پیش‌بینی بود، اظهار داشت: پیک کنونی در همه شاخص‌ها از پیک‌ قبلی بیشتر بود.

وی ادامه داد: در یک هفته گذشته به دلیل رعایت بیشتر پروتکل‌ها توسط مردم، از سرعت شیوع کرونا کاسته شده و تعداد مبتلایان پایین آمده‌ است و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، از هفته آینده ممکن است روند کاهشی شیوع کرونا را شاهد باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان را ۷۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: ۱۳۰ تا ۱۴۰ نفر نیز در بخش‌های ICU بستری هستند.

وی افزود: این تعداد یعنی حدود یک‌چهارم تخت‌های بیمارستان‌های استان درگیر کرونا هستند که تعداد بالایی است و باعث می‌شود ما از تکالیف دیگر خود تا حدودی باز بمانیم.

مرادی بیان کرد: ما زیر ساخت‌های بیمارستانی در شهرستان‌ها را تقویت کردیم تا مراجعه به مرکز استان کمتر شود و اکنون نصف بیماران کرونایی در شهرستان‌ها در حال درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اعلام کرد: ۱۹ و ۵۰۰ دُز واکسن کرونا در استان تزریق شده و از امروز واکسیناسیون برای افراد بالای ۸۰ سال، بیماران سرطانی و بیماران خاص شروع شده و امیدواریم این کار ظرف مدت پنج تا یک هفته انجام گیرد.

وی گفت: در مراحل بعدی واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال و سپس افراد بالای ۶۰ سال را انجام خواهیم داد.

مرادی اظهار داشت: هر کدام از انواع واکسن های موجود، مکانیسم خاص خود را دارد و ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد و بدن نسبت به آن واکنش‌هایی همچون بدن‌درد، تب و لرز نشان دهد که این یک موضوع طبیعی است.

وی در رابطه با صحبت‌هایی که پیرامون ایجاد لختگی در اثر واکسن استرازینکا می‌شود،گفت: احتمال بروز این عارضه چهار هزارم‌ درصد است یعنی از بین هر ۲۵۰ هزار نفر احتمال دارد در یک نفر چنین عارضه‌ای مشاهده شود که قابل درمان هست؛ بنابراین واکسن زدن به مراتب ارزشمندتر از نزدن آن است.

مرادی در رابطه با بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی کرمانشاه، گفت: مجری این بیمارستان وزارت راه و شهرسازی است و با روند کنونی شاید دهه‌ها طول بکشد تا این بیمارستان تکمیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی در ادامه خانه‌های بهداشت را یکی از افتخارات جمهوری اسلامی در بحث خدمات بهداشتی عنوان کرد و گفت: اطلاعات روستائیانی که در این خانه‌های بهداشت ثبت شده است یکی از نقاط قوت ما در واکسیناسیون خواهد بود.

مرادی در پاسخ سوال خبرنگار فارس در رابطه با گزارشات مردمی مبنی بر طولانی بودن زمان عودت پرداختی‌های اضافه مردم به بیمارستان‌ها، گفت: درآمدهای بیمارستان‌های دولتی به حساب‌های غیر قابل برداشت و به حساب خزانه واریز می‌شود و بیمارستان دسترسی مستقیم به آن ندارد اما ما برای سهولت کار مردم، یک حساب را برای پرداخت علی‌الحساب پول‌های مردم در نظر گرفته‌ایم و سعی می‌کنیم در مدت کوتاه‌تری پول‌های مردم را عادت دهیم.

وی ضمن بیان اینکه کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند فعلا در اولویت دریافت واکسن نیستند، گفت: واکسن باعث می شود تعداد بستری‌ها کم شود اما اینکه فکر کنیم کرونا ریشه کن خواهد شد، این گونه نیست.

مرادی در پایان در جواب پرسش یکی از خبرنگاران در مورد تزریق واکسن سهمیه پاکبانان شهرداری کرمانشاه، به افراد دیگر، خاطرنشان کرد: اگر در شهرداری کسی غیر از پاکبانان واکسن دریافت کرده باشد، مقصر حراست شهرداری و حراست موظف است آن‌ها را معرفی کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار