فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان:
تابناک- فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان، گفت: آلومینیوم المهدی شرکتی توانمند و با روحیه جهادی است و آمارهای افزایش چندین برابری ظرفیت تولید این مجموعه خود بیانگر این امر مهم و خطیر است.
کد خبر: ۹۵۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹ 28 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک از بندرعباس به مناسبت هفته کار و کارگر سردار پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد (ع) استان هرمزگان به همراه سروان پاسدار امیر ارسلان شهبازی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با حضور در شرکت آلومینیوم المهدی ضمن افتتاح ساختمان جدید پایگاه مقاومت بسیج این مجموعه تولیدی، با مدیرعامل این شرکت دیدار کردند.


کارگران نیروی مولد و محرک اقتصاد هستند
سردار پاسدار اباذر سالاری در دیدار با مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با تبریک گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: پرسنل و کارگرانی که در این جهبه و منطقه سخت عملیاتی اقتصادی که با روحیه جهادی و بسبجی وار خدمت می کنند به عنوان یک مجاهد در راه خدا هستند.


وی در ادامه افزود: باید بر دستان همه کارگرانی که برای کسب روزی حلال که در موقعیت های مختلف و طاقت فرسا مشغول به فعالیت هستتد بوسه زد، زیرا کارگران سرمایه های اصلی و نیروی محرک اقتصاد کشور هستند و بسیجی بودن صرفا به دارای کارت بسیج نیست بلکه هر کسی که با روحیه جهادی برای کسب روزی حلال تلاش می کند یک بسیجی است.


این شرکت دارای کارکنان و مدیران جهادی و ارزشی است


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان با اشاره به بازدیدی که چند سال پیش از این مجموعه تولیدی داشته بود، گفت: در آن برهه از زمان شاهد مشکلات بسیاری در حوزه تولیدات شرکت، امنیت شغلی کارکنان و اخراج کارگران... بودم که موجب دغدغه فکری کارکنان و همه مسوولان شده بود که با سپردن مدیریت این مجموعه تولیدی به گروه مپنا و مدیران ارزشی شاهد رفع شدن مشکلات، توسعه و رونق بیش از بیش این مجموعه در استان و حتی در سطح کشوری هستیم.


وی با بیان اینکه افزایش چندین برابری ظرفیت و جهش تولید این شرکت درعمل کار آسانی نیست، خاطر نشان کرد: عمل کردن به معنای واقعی کلمه به این امر خطیر جز با روحیه جهادی و اراده قوی امکان پذیر بوده و خوشبختانه همه کارکنان و به خصوص مدیران این مجموعه مهم از این شاخص ها برخودار هستند.


سردار سالاری اضافه کرد: آلومینیوم المهدی شرکتی توانمند و با روحیه جهادی است و آمارهای افزایش چندین برابری و درصدی ظرفیت تولید این مجموعه خود بیانگر این امر مهم و خطیر است.


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان یکی از مشکلات مهم و کلیدی در استان را موضوع اشتغال جوانان خواند و عنوان کرد: این استان سرشار از ظرفیت ها در زمینه های مختلف است که با همت، پیشتکار جهادی، افزایش خط تولید و توجه بیشتر به صنایع پایین دستی و... زمینه رونق تولید به خصوص برای جوانان توانمند این استان محقق می شود.

وی یکی از ظریفت های راهبردی و اثر گذار در زمینه اشتغال و جذب جوانان را توجه مضاعف به توسعه ورونق صنایع پایین دستی دانست و افزود: صنایع پایین دستی بازار کار و ارزش افزوده بسیار خوبی را دارد و باید به صورت جدیت این امر دنبال شود تا به نتیجه برسد و با روحیه که در بین مدیران و کارکنان شرکت آلومینیوم المهدی وجود دارد زودتراین مهم به نتیجه می رسد.

 

بسیجی بودن به داشتن کارت و پرونده نیست


سردار سالاری در بیان تعریف بسیجی بودن افراد در جهبه اقتصادی اشاره کرد و بیان داشت: بسیجی بودن افراد صرفا به دارای کارت و پرونده بسیج نیست، بلکه هر کسی که با روحیه جهادی برای کسب روزی حلال در این شرایط تلاش می کند یک بسیجی است.

توجه به محرومین و نیازمندان


فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود توجه و کمک به محرومین و نیازمندان در قالب مسوولیت های اجتماعی یا هر عناوین دیگری پرداخت و گفت: متاسفانه برخی از محرمین در مضیقه بسیار شدیدی قراردارند و این را می طلبد پیش از پیش به محرومین رسیدگی شود و مجموعه سپاه از بدنه خود و با تاسیس صندوق حضرت زهرا (س) و با تخصیص بخشی از حقوق کارکنان به این امرخداپسندانه آغاز کرده است.

وی در پایان یادآور شد: سپاه استان در سال گذشته علاوه بر ماموریت های اصلی و امنیتی خود 455 هزار بسته معیشتی با کمک و مشارکت خیرین و بنگاه های اقتصادی و... بین محرمین و نیازمندان توزیع کرده است.

حمید مهتدی مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی نیز د ابتدای این دیدار، گفت: جا دارد از همکاری و حمایت های خوب و شایسته مجموعه سپاه با این شرکت قدردانی و تشکر کنم.

رشد 88 درصدی و اشاره مقام معظم رهبری به این امر


وی در ادامه افزود: زمانی که مدیریت آلومینیوم المهدی به گروه مپنا در بهمن ماه سال 97 واگذار شد تولید یک ماه گذشته این شرکت چهار هزار تن بود و این رقم در سال 98 به87 هزار تن رسید.

حمید مهتدی در همین رابطه اضافه کرد: در سال 99 با تلاش و همت همه کارکنان این مجموعه توانستیم رقم تولید این شرکت را به 163 هزار تن برسانیم که این افزایش تولید، رشد 88 درصدی را نشان می دهد و مقام معظم رهبری در پیام نوروزی خود به این جهش تولید در حوزه آلومینیوم اشاره داشتند.

مدیر عامل شرکت آلومینیوم المهدی به برنامه تولید این شرکت در سال 1400 اشاره کرد و بیان داشت: در برنامه سال جاری تولید 220 هزار تن را در برنامه داریم که رقم بسیار بالای است و با توکل بر خداوند و تلاش همه بخش های این شرکت محقق می شود.


توسعه و رونق صنایع یایین دستی یکی از برنامه هاست

وی، توجه به صنایع پایین دستی را یکی از کارهای مهم در زمینه رونق تولید، اشتغال جوانان و برنامه های این شرکت دانست و عنوان کرد: متاسفانه در استان هرمزگان نزدیک به 20 سال از احداث و فعالیت شرکت آلومینیوم می گذرد و فقط تعداد دو واحد پایین دست آن هم از ضایعات این کارخانه استفاده می کنند دایر است آن هم و از شمش استفاده نمی شود.

مهتدی با بیان اینکه در استانی مانند مرکزی حدود 50 درصد صنایع پایین دستی وجود دارد و در استان دیگری حتی یک درصد از این هم وجود ندارد، افزود: این را می طلبد تا دراین مسیر گام های عملی برداشته شود تا شاهد رونق بیشتر این صنایع پایین دستی در استان باشیم وامسال قصد داریم با حمایت های استانداری و سازمان صمت قدمهای اوایه را برداریم و این حق استان است تا از تولیدات و صنایع پایین دستی برخوردارو بهره مند شود.

لازم به ذکر است، ساختمان جدید پایگاه مقاومت بسیج شرکت المهدی با حضور فرمانده سپاه امام سجاد و رییس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات سپاه امام سجاد استان هرمزگان افتتاح شد و از مدیرعامل این شرکت توسط فرمانده سپاه امام سجاد (ع) تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار