رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: پاسخ ۲۲۴ نمونه آزمایشگاهی کرونا ۴۸ ساعت گذشته در شهرستان‌های شاهرود و میامی در استان سمنان مثبت اعلام شد و ۲۳ تن نیز بستری شدند.
کد خبر: ۹۵۹۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۸ 28 April 2021

نتیجه آزمایش کرونای ۲۲۴ تن در شاهرود مثبت شد

 

به گزارش تابناک سمنان رضا چمن شامگاه سه‌شنبه با بیان اینکه اکنون ۱۸۲ بیمار کووید۱۹ در شرق سمنان بستری هستند ، افزود : واکسیناسیون افراد بالای ۸۰  سال از روز چهارشنبه آغاز می‌شود. 

وی  ادامه داد :  واکسیناسیون کارکنان نظام سلامت ،  بهداشت و درمان، جامعه پزشکی و بیماران خاص در مرحله نخست به اتمام رسیده و برخی دوز مرحله دوم را نیز دریافت کردند. 

چمن  تصریح کرد: هم اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان رو به کاهش است.

وی اظهار داشت: باید رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی استمرار یابد تا سیر نزولی موارد ابتلا، بستری و فوت نیز استمرار داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه بیشتر مردم در نقاط شهری و روستایی پرونده الکترونیک در مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع خدمات سلامت دارند، افزود: پس از واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال در مرحله بعدی به سراغ سایر گروه های سنی برای تزریق واکسن خواهیم رفت.

وی با بیان اینکه کسانی که پرونده الکترونیک دارند، نیاز به مراجعه حضوری برای تعیین زمان و مکان تزریق واکسن ندارند، تصریح کرد: مراکز بهداشتی و درمانی و مراکز جامع خدمات سلامت با خانواده های افراد بالای ۸۰ سال تماس گرفته و زمان و مکان تزریق واکسن را هماهنگ می کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ادامه داد: خانواده افراد بالا ۸۰ سال که پرونده الکترونیک ندارند و اطلاعات آنها در سامانه سیب ثبت نشده است باید در ساعات اداری با شماره تلفن های ۳۲۲۲۰۰۶۴ - ۳۲۲۳۶۱۴۰ - ۳۲۲۲۴۰۸۱ تماس گرفته تا همکاران ما آنان را راهنمایی نمایند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند. 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۴۶۲ تن  دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۰ هزار و ۵۳۲ تن رسید. پنج هزار و ۲۸۷ بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

همچنین  از دیروز تا امروز ( ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰ هزار و ۹۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۸۶ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۱۹۳ تن رسید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار