تابناک-معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان خواستار تشدید نظارات از سوی اداره کل صنعت، معدن و تجارت شد.
کد خبر: ۹۵۹۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱ 28 April 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ نا بسامانی در بازار مرغ و اقلام ضروری مردم یکی از مسائلی است که برای مردم به عادت تبدیل شده است؛ یک روز برنج یافت نمی شود یک روز روغن به اندازه ی طلا کمیاب می شود و یک روز نیز می رسد که مرغ از سفره های مردم پر می کشد؛ با اینکه جناب رئیس جمهور توصیه به مصرف ماهی کرده اند اما ماهی هم نشان داده است مرغش یک پا دارد و با سایر هم خانواده هایشان از لحاظ مصرفی آن چنان فرقی ندارد و به سختی به سفره مردم مخصوصا قشر آسیب پذیر و کم درآمد راه پیدا می کند؛ شاید اگر کمی به گذشته بنگریم یادمان خواهد آمد که در روزگاری نه چندان دور مرغ های گوشتی ای را که در بازار عرضه می شدند را خیلی به سفره هایمان راه نمی دادیم چرا که به دلیل تزریق دارو و غیر طبیعی بودن روند رشدشان آن ها را ناسالم می دانست و آنقدر گفتیم و گفتیم که این مرغ یک پا قهرش گرفت و حالا دیگر گیرمان هم نمی آید؛ مرغ قصه ما آنقدر کلاسش بالا رفت که انگار تخم طلا می گذارد و کار به جایی رسید که بعد از اغتشاشات تخم مرغی مجبوریم با بالاترین قیمت آن را خریداری کنیم البته شکر نعمت واجب است که این محصول هنوز ما را به صف نکشانده است.

قصه ی مرغ و تخم مرغ دور باطلی است که تا ما به جواب این سوال که اول مرغ بوده است یا تخم مرغ نرسیم به سفره مردم باز نمی گردد و نتیجه سیاست گذاری های غلطی که نشانه مدیریت لیبرال ها در کشور است توان خرید تخم مرغ را هم از خانواده های کم برخوردار گرفته است و برای دریافتن آن فقط کافی ست به خانواده های کم برخوردار مراجعه کنیم.

مشکل هر کجای کار که باشد قطعا عدم نظارت صحیح یکی از ارکان اصلی آن است چرا که یک هر روز شاهد یک نابسامانی در بازار هستیم و این وسط فقط یک فتوای میرزای شیرازی را کم داریم تا انحصار محصولات بازار را از دست جهاد کشاورزی و یا صنعت و معدن و یا دلالان و محتکران بشکنیم و به ثباتی در بازار برسیم.

عباس زارعی معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در گفت و گو با خبرنگار تابناک اظهارداشت: ما به مدت مشابه پارسال که مرغ در بازار توزیع می کردیم توزیع می کنیم اما بالا رفتن تقاضا باعث شده است که بازار با کمبود روبرو شود.


وی با بیان اینکه بالارفتن قیمت جوجه یکی از علل کمبود مرغ در بازار است گفت: ما در ماه های گذشته شاهد از بین بردن و کشتن جوجه ها بودیم که این موضوع امروز اثرات خود را به نمایش گذاشته است.


زارعی تاکید کرد: متاسفانه ما در استان هرمزگان کارخانه جوجه ریزی نداریم و فقط مرغ گوشتی را در استان تولید می کنیم و جوجه های مورد نیاز استان باید توسط استان های شمالی تامین شود.


معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان بیان کرد: یکی از راهبردهایی که برای حل مشکل تولید مرغ بازار در پیش گرفته ایم با توجه به نام گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب تخت عنوان تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در تلاش هستیم مراکز تولید مرغ گوشتی ای را که در این سال ها به تعطیلی کشیده شده اند را احیا و به چرخه تولید برگردانیم.


وی خاطرنشان کرد: درست است که سهمیه مرغ مراکز فروش مرغ کاهش پیدا کرده است اما کاهش به این میزانی نبوده است که با این حجم از کمبود روبرو باشیم و این موضوع کمی غیر طبیعی است.


زارعی تاکید کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت باید نظارت را بر روی بازار مرغ افزایش دهد چرا که این احتمال وجود دارد که در بازار اعمال غیر قانونی انجام شود و مرغها به رستوران ها اختصاص داده شده یا به صورت قطعه فروشی به جاهای دیگر اختصاص داده شود.

انتهای پیام/علی ستاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار