معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: خشکسالی های سال زراعی جاری ۹۰۰ میلیارد تومان به اراضی کشاورزی باغی و زراعی استان خسارت وارد کرد.
کد خبر: ۹۵۹۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵ 27 April 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حشمت اله زرین جوب اظهار داشت: ۱۶۰ هزار هکتار از اراضی دیم و پنج هزارهکتار از اراضی باغی استان دچار خسارت های ناشی از خشکسالی شده است.

وی افزود: اراضی دیم استان ایلام شامل محصولاتی چون گندم، جو و حبوبات ۷۰ درصد خسارت دیده اند و میزان خسارت وارده به اراضی آبی هم ۲۰ درصد براورد شد.

زرین جوب یادآور شد: همچنین میزان خسارت های حاصل از خشکسالی و سرما به باغات ایلام ۳۰ درصد گزارش شده است و از مجموع پنج هزار و ۳۰۰ هکتار باغات استان پنج هزار هکتار خسارت دید.

وی با بیان اینکه این خشکسالی باعث کاهش محصولات کشاورزی شده است، توضیح داد: در بخش گندم پیش بینی ها حکایت از تولید ۳۵۰ هزار تن و خرید ۳۲۰ هزارتن گندم داشت اما با وقوع خسکسالی این مقدار به ۱۰۰ هزارتن کاهش یافت و پیش بینی های کنونی حاکی از تولید ۲۵۰ هزارتن و خرید ۲۲۰ هزارتن گندم دارد.

وی گفت: همچنین در بخش جو هم پیش بینی های اولیه تولید و برداشت ۷۵ هزار تن جو بود که به علت خشکسالی تولید و برداشت جو با کاهش ۵۰ هزار تنی مواجه شده و پیش بینی ها نشان از تولید و برداشت ۳۰ هزار تن جو دارد.

زرین جوب در خصوص محصولات باغی هم اظهار داشت: به طور معمول ۱۸ هزارتن انواع محصولات باغی در استان تولید می شود که به علت خشکسالی ها امسال میزان تولیدات باغی با ۶ هزارتن کاهش به ۱۲ هزارتن خواهد رسید.

وی اضافه کرد: کاهش محسوس بارش نزولات جوی در استان باعث ایجاد خسارت به کشاورزان شد و کشاورزان خسارت دیده برای پیگیری مطالبات خود به صندوق بیمه کشاورزی مراجعه کنند و کشاورزان فاقد بیمه محصولات نیز برای کمک و حمایت به مدیریت بحران استانداری معرفی شده اند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار