کد خبر: ۹۵۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 27 April 2021

به گزارش تابناک مازندران، اخبار انتظامی امروز مازندران به این شرح است: 


کشف میلیاردی نهاده های دامی قاچاق و تقلبی در آمل
فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف 550 تن انواع نهاده های دامی قاچاق به ارزشی بالغ بر 30 میلیارد ریال در شهرستان آمل خبر داد.
سردار "مرتضی میرزایی" در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در اجرای طرح تشدید و مقابله با احتکار و عرضه انواع کالای قاچاق، ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان آمل از عرضه انواع نهاده های دامی قاچاق در آن شهرستان با خبر شدند.
وی، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران موفق شدند متهم را که اقدام به عرضه انواع نهاده های دامی قاچاق و تقلبی در آن شهرستان می کرد، شناسایی کنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در ادامه اجرای این ماموریت، پس از هماهنگی های قضائی، ماموران پلیس امنیت عمومی و امنیت اقتصادی آمل متهم را دستگیر کردند.
سردار میرزایی در ادامه اذعان داشت: ماموران با همکاری کارشناسان اداره صمت و جهادکشاورزی شهرستان آمل، در بازرسی از محل نگهداری و دپوی کالا توسط نامبرده در مجموع 550 تن کالا شامل، انواع خوراک دام و طیور وارداتی قاچاق، انواع کود شیمیایی کشاورزی و پودر سنگ کشف کردند.
این مقام انتظامی همچنین از کشف 100 هزار عدد کیسه خالی با مارک یکی از شرکت های معتبر داخلی که متهم اقدام به جعل عنوان آن کرده بود در بازرسی از محل خبر داد و اظهار داشت: کارشناسان مربوطه ارزش مجموع کالای قاچاق کشف شده در این عملیات را بالغ بر 30 میلیارد ریال برآورد کرده اند.
میرزایی با اشاره به این که متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد، از عزم جدی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا خبر داد و خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مستلزم همکاری همه دستگاه های اجرایی و مردم با نیروی انتظامی است.

-------------------------------------------------------------

خبر فوری : انسداد محور هراز
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مازندران از انسداد محور هراز بدلیل ریزش کوه از امروز (سه شنبه 7 اردیبهشت) تا اطلاع ثانوی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "علیرضا قدمی" با اعلام این خبر، افزود: محور هراز (محدوده روستای شنگلده ) حوالی رستوران فانوس به دلیل ریزش کوه مسدود بوده و تردد وسايل نقليه از امروز ( سه شنبه) 7 اردیبهشت تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
وی با اشاره به فعالیت راهداران برای بازگشایی این مسیر، تصریح کرد: رانندگانی که قصد تردد به سمت استان مازندران و یا بالعکس را دارند،می توانند از مسیرهای جایگزین کندوان و محور فیروزکوه استفاده کنند.
سرهنگ قدمی در خاتمه از رانندگانی که قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، حفظ آرامش و رعایت فاصله طولی با خودروهای جلویی در حین رانندگی، در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره های 21824420 و 21824434 پلیس راه استان با پیش شماره 011 تماس بگیرند .

-------------------------------------------------------------

باند سرقت خودرو در قائم شهر به دام افتاد
فرمانده انتظامی استان مازندران از انهدام باند سارقان خودرو در شهرستان قائم شهر با 11 فقره سرقت در سطح استان خبر داد.
سردار"مرتضی میرزایی" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت خودرو در سطح استان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: در اجرای این ماموریت کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه موفق به شناسایی باند 4 نفره سرقت خودرو در شهرستان قائم شهر شدند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، متهمان که در منزلی مسکونی در آن شهرستان حضور داشتند، در عملیاتی ضربتی دستگیر شدند.
سردار میرزایی از کشف 6 خودروی سرقتی و لوازم وتجهیزات سرقتی خودرو در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: متهمان در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 11 فقره سرقت شامل سرقت 6 خودروی ایسوزو، 2 خودروی پژو پارس و 3 خودرو پژو 405 در سطح استان اعتراف کردند.
این مقام انتظامی همچنین اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تحقیقات پلیس در این زمینه همچنان ادامه دارد.

-------------------------------------------------------------

سارق اماکن خصوصی در تنکابن به دام افتاد
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از دستگیری سارق حرفه ای اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره با 10 فقره سرقت در تنکابن خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ علی قیصری در تشریح این خبر، گفت: ماموران گشت عملیات ویژه پلیس آگاهی تنکابن در حین اجرای ماموریت به یک خودروی پارک شده در کنار ساختمانی نیمه کاره مشکوک شدند.
وی، افزود: ماموران پس از هماهنگی های قضائی، در بازرسی از خودروی مورد نظر یک عدد کنتور و پمپ آب سرقتی کشف کردند.
سرهنگ قیصری در ادامه، اظهار داشت: ماموران ضمن شناسایی راننده خودرو، وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 10 فقره سرقت از اماکن خصوصی و ساختمان های نیمه کاره در آن شهرستان اعتراف کرد.
وی همچنین اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.

-------------------------------------------------------------

دستگیری قاچاقچی مواد مخدر در بابل
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از دستگیری یک سوداگر مرگ و کشف 5 کیلوگرم مواد مخدر خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد زمان شالیکار" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر در "شهرستان بابل، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.
وي ،افزود: ماموران مبارزه با مواد مخدر پس از اخذ دستور قضایی از دادستان بابل، در عملیاتی ضربتی متهم را که اهل و ساکن یکی از استان های غربی کشور بود، دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بابل از کشف 5 کیلوگرم مواد مخدر در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد و موضوع در دست بررسی است.
سرهنگ شالیکار در پایان از شهروندان خواست: در صورت اطلاع از هرگونه موارد مشكوک به ويژه شناسایی عاملان تهیه و توزیع مواد مخدر، مراتب را به مركز فوريت هاي پليسي 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------------------------

کشف 10 تن چوب جنگلي قاچاق در ساري
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران ، از کشف 10 تن چوب آلات جنگلي قاچاق در شهرستان ساری خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "محمد محمدپور" با اعلام اين خبر افزود: در راستاي مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده های جنگلی، ماموران از فعالیت یک قاچاقچی محصولات جنگلی در ساری با خبر شدند.
وی، تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و هماهنگی های قضائی، متهم را که اقدام به برداشت غیر مجاز چوب و محصولات جنگلی در این شهرستان می کرد شناسایی و دستگیر کردند .
وی، خاطرنشان کرد: در بازرسی از کارگاه تولیدی متهم 10 تن انواع چوب آلات جنگلی کشف شد.
سرهنگ محمدپور همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان ساری تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

-------------------------------------------------------------

اجراي طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در"میاندورود"
فرمانده انتظامي شهرستان "میاندورود" از اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی و دستگيري 5 سارق اماکن خصوصی در این شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ" مجید باقری" در تشریح این خبر بيان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پاکسازي نقاط آلوده در این شهرستان به اجرا در آمد.
وي افزود: در اجرای این طرح 5 سارق حرفه ای و 5 معتاد و خرده فروش مواد مخدر نيز دستگير و به مرجع قضائي معرفي شدند.
سرهنگ باقری با اشاره به کشف 12 فقره انواع سرقت از توقيف 3 دستگاه خودرو و 2 دستگاه موتورسيکلت متخلف در اجرای این طرح نیز خبر داد .
فرمانده انتظامي شهرستان میاندورود در خاتمه از شهروندان خواست: در برقراری نظم و امنیت عمومی با پلیس همکاری کرده و در صورت هرگونه مسائل امنیت و انتظامی مراتب را به مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

-------------------------------------------------------------

توقیف خودروی سواری با یک تن چوب قاچاق در سوادکوه شد
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه از توقیف خودروی سواری با یک تن چوب جنگلي قاچاق، در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ "عبدالله اکبری" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: ماموران گشت انتظامی اسن شهرستان حین اجرای ماموریت به یک خودروی سواری حامل چوب در یکی از محورهای روستایی این شهرسنتان مشکوک شدند .
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه، افزود:ماموران خودروی مورد نظر را متوقف و در بازرسي از آن یک تن چوب جنگلي قاچاق کشف کردند .
سرهنگ "اکبری" تصريح کرد : راننده خودرو به مرجع قضائي معرفي و چوب هاي قاچاق کشف شده به اداره منابع طبيعي شهرستان تحويل شد .
فرمانده انتظامي شهرستان سوادکوه درخاتمه با اشاره به پيامدهاي ناشي از قطع بي رويه درختان و قاچاق فراورده هاي جنگلي از مردم خواست : براي جلوگيري از سودجویي هاي افراد فرصت طلب در صورت شناسائي افرادي که اقدام به قاچاق فراورده هاي جنگلي و منابع طبيعي مي کنند مراتب را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اطلاع دهند .

-------------------------------------------------------------

پلمب 70 واحدصنفی متخلف در چالوس
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس از پلمب 70 واحد صنفی متخلف در راستاي اجراي طرح پيشگيري از شيوع ويروس كرونا خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، "سرهنگ علی اکبر خسروی" با اعلام این خبر، اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و جلوگيري از تخلفات صنفي در این ارتباط طرح کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی در این شهرستان اجرا شد.
وی افزود: در اجرای این طرح ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان از چندین واحد صنفی این شهرستان از جمله واحدهای صنفی سلامت محور بازدید کردند .
سرهنگ خسروی ، از پلمب 70 واحد صنفی متخلف بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و بی توجهی به دستورالعمل های بهداشتی خبر داد و گفت: متصدیان این واحدهای صنفی پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
فرمانده انتظامی شهرستان چالوس ضمن قدردانی از همکاری خوب مردم با پلیس در اجرای طرح های نظارتی و کنترلی صنوف از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی صنوف، موضوع را از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

-------------------------------------------------------------

دستگیری سارق زورگیر در رامسر
جانشین انتظامی شهرستان رامسر از دستگیری سارق بعنف خودرو در آن شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "مجتبی خانپور" در تشريح اين خبر گفت:در پي دریافت خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبني بر زورگیری و سرقت خودروی پژو در یکی از استان های همجوار و متواری شدن سارق به سمت استان مازندران، موضوع در دستور ماموران قرار گرفت.
جانشین انتظامی شهرستان رامسر، افزود: پس از کسب این خبر ماموران کلانتری 12 با اجرای طرح های انتظامی و گشت کنترلی خودروی مورد نظر را در ورودی این شهرستان شناسایی کردند.
سرهنگ خانپور، تصریح کرد: ماموران در عملیاتی ضربتی خودروی مورد نظر را متوقف و راننده آن را دستگیر کردند.
وی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده به زورگیری و سرقت خودرو با تهدید راننده به وسیله چاقو با همدستی یکی از دوستان خود اعتراف کرد.
جانشین انتظامی شهرستان رامسر همچنین اظهار داشت: این سارق حرفه ای پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و تلاش برای دستگیری همدست وی ادامه دارد.

-------------------------------------------------------------

حیله های کلاهبرداری در ایام کرونایی
گسترش خريد و فروش اينترنتي کالا در سايت هایی نظیر ديوار و شيپور به بستری برای سوء استفاده سودجویان تبدیل شده است که لازم است هوشیاری های لازم در این زمینه صورت گیرد.
با شيوع ويروس کرونا و استقبال شهروندان از انجام معاملات در فضاي مجازي و همچنین گسترش خريد و فروش اينترنتي کالا در سايت هایی نظیر ديوار و شيپور افراد سودجو از بستر اين سايت ها سوء استفاده کرده و با ترفندهاي متعدد اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کنند.
برای پیشگیری از گرفتار شدن در دام کلاهبرداران برخی از شيوه ها و شگردهایی که سودجویان این امر با استفاده از این بسترهای ایجاد شده اقدام به سرقت و کلاهبرداری می کنند به شرح ذیل اعلام می شود:
*شيوه اول : کلاهبردار آگهي واهي در سايت اينترنتي به منظور فروش بارگزاري کرده و پس از تماس خريداران برای خريد کالا ، آنان را اغفال و درخواست واريز مبلغي به عنوان بيعانه جهت رزرو کردن کالاي مورد نظر مي کند و در ادامه خريدار مبلغ را واريز و فرد کلاهبردار نيز تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوي تماس هاي فرد خريدار نمي باشد .
*شيوه دوم : اين شيوه در دو مرحله انجام مي شود . در مرحله اول، فرد کلاهبردار در نقش خريدار ظاهر شده و پس از تماس با فروشنده و توافق بر سر قيمت کالا ، برای واريز مبلغ درخواست شماره کارت بانکي فروشنده را مي نمايد .
در مرحله دوم فرد کلاهبردار در نقش فروشنده اقدام به درج آگهي واهي فروش کالا با قيمت پائين در سايت هاي اينترنتي کرده و با فريب و نيرنگ ، اعتماد خريداران را جلب و تحت عناوين مختلف درخواست واريز مبلغي از ثمن معامله را کرده و در نهايت شماره کارت فروشنده اي که در مرحله اول به منظور خريد کالا از وي دريافت نموده است را ارائه و پس از واريز وجه به کارت بانکي مورد نظر توسط خريداران ، اقدام به تحويل کالاي مورد نظر خود از فروشنده کرده و در ادامه به افرادي که به حساب مذکور مبالغي را واريز نموده اند پاسخگو نمي باشد . در نهايت گوشي خود را خاموش کرده و آگهي مربوطه را از سايت حذف مي نمايد .
*شيوه سوم : کلاهبردار در نقش فروشنده ظاهر و کالاهاي سرقتي و يا جعلي را در سايت به جهت فروش بارگذاري کرده و با فريب و نيرنگ موفق به فروش آنان مي شود .
*شيوه چهارم : کلاهبردار در نقش خريدار ظاهر شده و پس از تماس با فرد فروشنده به بهانه واريز وجه کالا ، وي را پاي دستگاه خودپرداز کشانده و در ادامه با فريب و نيرنگ و انجام مهندسي اجتماعي موفق به انتقال وجوه وي به حساب بانکي خود مي شود .
*شيوه پنجم : در اين شيوه کلاهبردار با افرادي که کالاي خود را براي فروش در سايت هاي اينترنتي بارگذاري کرده اند تماس و پس از توافق بر سر قيمت کالا، درخواست شماره کارت فروشنده را کرده و بلافاصله با استفاده از نرم افزار رسيد ساز جعلي که قبلاً آن را دانلود نموده اقدام به تهيه رسيد جعلي بانکي کرده و در ادامه با نشان دادن رسيد مورد نظر به فرد فروشنده، کالاي مورد نظر را دريافت و متواري مي گردد .
* شيوه ششم : کلاهبردار در نقش خريدار ظاهر شده و با ارائه چک هاي سرقتي و جعلي اقدام به خريد کالا مي نمايد .
*شيوه هفتم : کلاهبردار در نقش خريدار ظاهر شده و با ارائه برگه جعلي واريز وجه به حساب فروشنده ( برگه ساتنا يا پايا و رسيد واريز بانکي ممهور به مهر بانک ) اقدام به خريد کالا مي نمايد .
در تمامي روش ها کلاهبردار بعد از انجام کلاهبرداري و اخذ وجه يا کالا اقدام به خاموش نمودن گوشي خود نموده و آگهي مربوطه را نيز از سايت حذف مي نمايد .
لذا با توجه به اينکه افراد مي توانند با هويت جعلي و شماره موبايل بي نام و نشان اقدام به خريد و فروش کالا در سايت نمايند امکان دسترسي به آنها بسيار دشوار است که لازم است شهروندان در هنگام مواجهه با این افراد حساسیت های لازم را داشته باشند .
تهیه شده در: اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی مازندران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار