دبیر ستاد انتخابات خوزستان با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی تعداد شعب اخذ رای در استان گفت: انتخابات پیش رو در چهار هزار و ۵۷۸ شعبه اخذ رای در خوزستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۱ 27 April 2021

شهاب رزمی  اظهار داشت: تقاضای افزایش ۱۵ درصدی شعب رای‌گیری را داشتیم که با افزایش ۱۲ درصدی موافقت شده است، بنابراین تعداد شعب اخذ رای در استان به چهار هزار و ۵۷۸ شعبه افزایش می‌یابد.

به گفته وی، در دوره پنجم انتخابات شوراهای شهر و روستا، تعداد شعب اخذ رای در خوزستان چهار هزار و ۱۸۲ شعبه بوده است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خوزستان، با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی ستاد انتخابات با دستگاه‌های خدمات رسان، افزود: برای آماده سازی زیرساخت‌ها و شعب محل برگزاری انتخابات، با مدیران آموزش و پرورش، مخابرات، نماینده اوقاف، برق، گاز و اداره کل امور شهری نشست‌هایی برگزار شده تا مشکلات زیرساخت‌ها و شرایط اجرای پروتکل‌های بهداشتی با توجه به همه‌گیری کرونا، در هر بخش بررسی و مرتفع شود.

وی اضافه کرد: بنا داریم با کمیسیون‌های کارگری و احزاب و سایر گروه‌ها نیز نشست‌هایی به منظور فراهم سازی شرایط مشارکت حداکثری شهروندان برگزار کنیم.

رزمی همچنین گفت: طبق قانون، تبلیغات پیش از موعد برای نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا ممنوع است بنابراین تبلیغات داوطلبان در فضای مجازی تخلف به شمار می‌آید.

وی افزود: هیات‌های بازرسی انتخابات و اداره کل بازرسی استانداری، نهادهای نظارتی هستند که بر عملکرد داوطلبان نظارت دارند، ستاد انتخابات استان و اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری نیز فعالیت نامزدها را رصد می‌کند و در صورت لزوم به آنها تذکر می‌دهد.

رزمی اضافه کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی قوع قضاییه نیز تشکیل شده که در صورت بروز تخلف به موضوع ورود می‌کند.

وی اظهار داشت: تاکنون گزارشی از تخلف در زمینه استفاده از اموال دولتی و یا سوءاستفاده از مقام به ستاد انتخابات گزارش نشده و گزارش‌ها بیشتر درباره تبلیغات پیش از موعد داوطلبان بوده که برخورد سختگیرانه با آنها نداشتیم و به نامزدها تذکر داده شده است.

بر اساس این گزارش، انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ خردادماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در ۸۸ شهر و ۲ هزار و ۳۶۲ روستای خوزستان برگزار می‌شود که نسبت به دوره پنجم این انتخابات، ۱۱ شهر و ۳۱۱ روستا به تعداد شهرها و روستاهایی که محل برگزاری انتخابات است، اضافه شده است.

چهار هزار و ۴۶۵ نفر داوطلب انتخابات شورای شهر در خوزستان شدند که ۶۴۳ نفر از آنها زن هستند. همچنین ۱۴ هزار و ۵۶۱ نفر در انتخابات شورای روستایی نامنویسی کردند که ۶۴۲ نفر از آنها زن هستند.

برچسب ها: شهاب رزمی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار