مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: باهدف الگوسازی در مصرف بهینه برق برای گذر از پیک بار تابستان ۱۴۰۰ مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری زیرمجموعه وزارت نیرو در کلانشهر اهواز برگزار شد.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۸ 27 April 2021

حسن کریمی  در حاشیه برگزاری مانور سراسری کاهش مصرف برق ساختمان‌های اداری زیرمجموعه وزارت نیرو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : تامین برق مطمئن و پایدار امروزه ضرورتی انکارناپذیر و شناخت عوامل مختلف در استمرار این انرژی همواره مهم می‌باشد.

وی تصریح کرد: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش تولید ناشی از نیروگاههای برق آبی را شاهد خواهیم بود همچنین براساس آمار اعلام شده بالغ بر ۲۳ درصد رشد زمینه مصرف برق خواهیم داشت که این مهم شرایط را برای تابستان پیش رو بسیار سخت خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد : امروز همزمان با سراسرکشور مانور کاهش مصرف برق ساختمان های اداری وابسته به وزارت نیرو را بعنوان گام اول در دستورکار قرار داده ایم.

کریمی افزود: این مانور با بهره گیری از ظرفیت همه مدیران اجرایی صنعت آب و برق خوزستان در ساختمان‌های اداری شرکت‌های تابعه ی وزارت نیرو در کلانشهر اهواز برگزار شد که طی این مانور بالغ بر ۵۰ درصد برق ساختمان‌های مذکور با هماهنگی‌های انجام شده کاهش یافت.

وی افزود : با هماهنگی قبلی انجام شده با مدیران عامل شرکت های وابسته به وزارت نیرو راس ساعت ۱۱ امروز بار مصرف ۸۵ انشعاب برق دستگاه های مذکور به میزان ۵۰ درصد کاهش یافت .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت : لازم بذکر است این شرکت با نصب کنتورهای هوشمند در سطح کلیه دستگاههای اجرایی ، صنایع ،سازمان‌ها و نهادها و همچنین مشترکین با مصرف بالا نموده و با این اقدام مهم از طریق مرکز کنترل و پایش انرژی، بار مصرفی کلیه اشتراک‌های فوق پیش از زمان تعریف شده و پس از پایان مانور از طریق سیستم کنترل و گزارش نهایی جهت بهره برداری به مسئولین صنعت برق کشور ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار