رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: ۴۱ هزار سالمند بالای ۶۰ سال در منطقه شرق اهواز دارای پرونده سلامت الکترونیک هستند که به ترتیب واکسیناسیون آنها انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۷۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۷ 27 April 2021

امراله مردانی  بیان کرد: از این تعداد حدود چهار هزار و ۶۰۰ نفر، سالمند بالای ۸۰ سال هستند که واکسیناسیون آنها در حال انجام است و تلاش می‌کنیم تا روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت به پایان برسد.

وی افزود: حدود ۸۵ تا ۹۰ درصد جمعیت سالمندان بالای ۶۰ سال در منطقه شرق اهواز دارای پرونده سلامت هستند و احتمال می‌دهیم بین ۶ تا هفت هزار نفر در سامانه بهداشت، پرونده سلامت نداشته باشند که در زمان مقرر به آنها اطلاع می‌دهیم تا نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با بیان اینکه عمده مشکل ما در خصوص واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال است زیرا خیلی از آنها توانایی حضو در مراکز بهداشتی را ندارند ادامه داد: از طرفی نمی‌توانیم کار واکسیناسیون را با مراجعه به منزل آنها انجام دهیم زیرا واکسن اگر بیش از ۲ ساعت در فضای باز باشد کارایی خود را از دست می‌دهد.

وی گفت: روزانه بین ۲ تا سه هزار واکسن توسط همکاران ما در مراکز بهداشت تزریق می‌شود و از این بابت ماموران بهداشتی کار سنگینی برعهده دارند.

مردانی با بیان اینکه مردم تصور نکنند با دریافت واکسن همه چیز تمام شده بلکه باید پروتکل های بهداشتی را همچنان رعایت کنند ادامه داد:ما به همراهی مردم در زمینه واکسیناسیون نیاز داریم و انتظار داریم تا زمانی که با آنها تماس گرفته نشود به مراکز بهداشتی مراجعه نکنند.

وی گفت: تجمع در مراکز بهداشتی قدرت انتشار بیماری را بیشتر می‌کند و این برای افراد سالمند می‌تواند خطرناک است.

هم اکنون ۱۰ شهرستان خوزستان قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و هشت شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار