مگر همین مردم دهلران ،موسیان و دشت عباس وفکه وشرهانی و...نبودند که با دستان خالی هشت سال را در مقابل شدید ترین تهاجمات زمینی وهوایی سینه سپر کردند ،سر خم نکردند ! مگر هنوز آثار تیر وترکش بر دیوارهای این شهر هویدا نیست ؟!
کد خبر: ۹۵۹۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۱ 27 April 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::طبق قانون اساسی ،رفاه ،آسایش ،انتخاب آزاد ،مدیریت کشور ،نظارت بر امور ،اقتصاد پویا ،آموزش رایگان ،بهداشت رایگان و ...و همه وهمه از حقوق وتکالیف مردم بر عهده حکومت است .

مردم باید در مشارکتی آگاهانه وآزادانه در فرآیندهای سیاسی که در انتخابات تبلور می یابد ،نمایندگان خود در پارلمان را انتخاب کنند که با تدوین قوانین و نظارت ،مجریان را در راستای اجرای تعهدات وحقوق ملت وادار نمایند . رییس دولت را برمی گزینند تا از قانون اساسی بعنوان سند حقوق ملت  پاسبانی نماید .

ملت اعضای پارلمان محلی یا همان شوراهای شهر وروستا بر می گزینند تا با انتخاب شهردار ونظارت بر قوانین مصرح ،مسیر را برای خدمت و ایجاد رفاه برای آنان هموار نمایند .فضای شهری را برای آنان مهیا نمایند تا تامین کننده رفاه وآسایش حداقلی آنان باشند.

پس اگر با ظرافت در تمامی چارچوب ها وساختارهای سیاسی واجتماعی مداقه نماییم ،روشن می شود که همه این ارکان دمکراسی و مردمسالاری در راستای تامین حقوق مردم است .در واقع مردم صاحب خانه اند ومسئولین ومجریان مستاجر !

از اینرو  اگر دستگاهی ،سازمانی ،نماینده ای ،کارگزاری در مسیر خلق خدمت برای مردم بعنوان ولینعمتان خود گامی برداشت ،این تنها در راستای وظیفه وتکلیفی است که در ذمه اوست . اصلا برای همین انتخاب یا منصوب شده که حقی را ادا کند یا مانع از تضییع حقی شود ،حقی از حقوق بیشمار مردم !

مع الاسف این سالها روند امور به گونه ای عکس شده  ومجریان،کارگزاران ونمایندگان  به نحوی رفتار می کنند که آنان صاحب خانه اند ومردم مستاجر ! ادای وظایف قانونی در راستای صیانت از حقوق یا ادای حق مردم را به شکلی دیگر تاویل وتفسیر می کنند ،از دریچه منت گذاری بر مردم وظایف خود را تبیین می کنند.

این روزها در حالیکه مردم ما با یک اپیدمی مخرب تحت عنوان " همه گیری کرونا" دست وپنجه نرم می کنند ،کمبود امکانات اولیه برای صیانت از سلامت مردم اعم از دستگاههای اکسیژن ساز و سی تی اسکن در مراکز درمانی ،برگی دیگر از محرومیت و عدم استیفای حقوق آنان را پیش روی همگان به نمایش گذاشته است .

مسئولین ،نمایندگان ودستگاههای مرتبط به جای عذرخواهی از مردم بخاطر کم کاری ها و اهمال ها در تامین حقوق اولیه آنان ،حقوق حداقلی آنان یعنی تامین یک دستگاه سی تی اسکن را منت کرده وهمچون پتکی بر سر مردم می کوبند .

در یک سو برخی تامین یک دستگاه سی تی اسکن سیار را از لحظه حرکت از مرکز کشور جشن گرفته ودر ودیوار و فضای مجازی را پر کرده اند از تبریک وتهنیت بخاطر این موفقیت بزرگ !!و هرکدام برای عکس گرفتن در کنار دستگاهی که حتی قادر به انجام عکس گرفتن نیست از دیگری سبقت می گیرند! در آن سو نیز دیگری وعده تجهیر مراکز درمانی دیگر مناطق به دستگاه سی تی اسکن را برجسته می کند ! این روزها سی تی اسکن هم داستانی شده است برای مردم ما!

تازه اینکه خبر می رسد این دستگاه آنالوگ کاملا ابتدایی در همان روزهای ابتدایی دچار نقص فنی شده و در حد همان تبریک وشاد باش برای مردم محروم منطقه باقی مانده است .این چه طرز بازی با شعور مردمیست که برخی بخواهند آرمان های بزرگ آنان را در سطح یک دستگاه تصویربرداری پایین آورند ؟!

مگر غیر از این است نماینده ای که ما انتخاب می کنیم واز دهها امتیاز و حق و حقوق مالی وغیر مالی برخوردار می شود ،صرفا برای دفاع از حق این مردم راهی پارلمان شده است ؟! مگر غیر از این است که سپاه یا هر نهاد دیگری که این دستگاه را در یک شهر مرزی جنگ زده استقرار کرده  ،این دستگاه را ازمنابع همین مردم خریداری کرده است ؟!پس چرا منتش راسر مردم می گذارید؟!

چرا کاری کرده اید که مردم ما حقوق و تکالیف قانونی خود را فراموش کنند،آنان را به حدی تحقیر نمایید که حتی برای ابتدایی ترین حق خود باید مقابل این وآن سر خم کنند ،تشکر کنند ،تجلیل به عمل آورند وپلاکارد بنویسند ؟!چرا باید سطح خواسته های مردم ورفاهیات آنان را در پایین تر سطح ممکن قرار داد؟!

مگر همین مردم دهلران ،موسیان و دشت عباس وفکه وشرهانی و...نبودند که با دستان خالی هشت سال را در مقابل شدید ترین تهاجمات زمینی وهوایی سینه سپر کردند ،سر خم نکردند ! مگر هنوز آثار تیر وترکش بر دیوارهای این شهر هویدا نیست ؟!

مگر غیر از این است هنوز کانال های فکه وشرهانی صدای ضجه وفریاد رزمندگان مجروح زنده به گور شده را فراموش نکرده است !هنوز هستند پلاک واستخوان های خفته درخاک داغ فکه وشرهانی که استقامت ،پایمردی ومظلومیت مردمان این دیار را برای تاریخ گواهی دهند!

آیا حق این مردم، این است ؟! برای یک دستگاه ابتدایی تصویر برداری بر سر آنان منت گذاشت ؟! حق این مردم فراتر از این است که شما تصور می کنید !باور کنید اگر شهری مثل اصفهان فقط صدای غرش هواپیماها را شنیده بودند ،الان نمایندگان ومسئولینش تمام دار وندار مملکت را خونبهای گوش های خود قرار داده بودند !

حال این مردم که با فاصله بسیار زیادی از دیگران ، از رفاه وآسایش اولیه خود محروم هستند ،جنگ را با تمام پوست وخون خود لمس کردند ،دفاع کردند ،رفاه خود را در پای رفاه هموطنانشان ذبح کردند !حقشان این نیست که لنگ یک دستگاه تصویربرداری برای تشخیص آثار یک همه گیری خطرناک باشند!تازه اینکه سرشان منت بگذارید که بله !ما برایتان دستگاه سیار تامین کردیم !دستگاهی که با آن عکس های زیادی گرفتند اما خود قادر به عکس برداری نیست !!

اگر با همین دست وفرمان پیش برویم ،اینقدر حقوق مردم را در سطح پایین نگه می دارند ،مردم را از حقشان محروم می کنند ،فردا روزی منت نفس کشیدن را بر سرشان می گذارند و می گویند " قدرنفس کشیدن با این هوای رایگان را بدانید ،هوایی که ما برایتان تامین کردیم " البته اگر تا آن روز هوایی برای نفس کشیدن باقی بماند!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
م
|
United States
|
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
شما که تا دیروز می‌گفتید سی تی اسکن را سپاه اسلام آورده حالا که خراب شده نماینده را هدف تخریب قرار می دهید .
خجالت بکش فتنه گر
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
شاهکار مشترک سپاه و علیزاده
خخخ
هدف جفتشون فقط انداختن چندتا عکس یادگاری با دستگاه بود که بهش رسیدن والسلام
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
تا به امروز مردم حوزه جنوب جز تلاش عالمانه و مسئولانه و احترام و تعهد و پای بندی چیز دیگری از جناب مهندس علیزاده ندیده ،حالا شما از سر حسادت و نفاق هر چی میخواهی بگو، منت یا....!!!
ظمنا دیروز گفتین نماینده هیچ کاره بوده ! الان چرا مقصره !!!؟؟؟
البته اینم در راستای اهداف تخریبگرانه و تفرقه آمیز شماست ... اما زهی خیال باطل ! ایشون محکم و مصمم بدنبال رایزنی و مطالبه گری شجاعانه و سیاستمدارانه ی خویش هستند و ان شاءالله نتیجه ی مطلوب و عملی ..
پاسخ ها
علیمرد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
ظمنا غلطه
ضمنا صحیحه
اول نگارشتو درست کن بعد از نماینده فامیلش دفاع کن
تتتتت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۸
آقای اسدی یه نصیحت برادرانه بهت بکنم در مورد مردم جنوب استان مصلب کار نکن...اینا باهات و با همه سر کینه دارن...دلیلشو نمیدونم...یه سال دهلران بودم جز بدی چیزی ازشون ندیدم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار