رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: ۵۰ درصد عرصه‌های مرتعی در مناطق ییلاقی و قشلاقی استان برای تقویت پوشش گیاهی از طرح علمی بهره‌برداری برخوردار شدند.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۵ 27 April 2021

 

به گزارش تابناک سمنان سید ابوالفضل ولیئی رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: وسعت عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان پنج میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است که از این میزان بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار قابل تعلیف دام و جزو مناطق ییلاقی و قشلاقی است.

او ادامه داد: تا کنون ۵۰۰ طرح برای بهره‌برداری علمی از عرصه‌های مرتعی استان سمنان تهیه و تحویل اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شد.

ولیئی بیان کرد: طرح‌های علمی بهره‌برداری از مراتع استان سمنان با توجه به ظرفیت منطقه در زمینه‌های مختلف مانند گردشگری، زنبورداری، پرورش ماهی و کشت گیاهان دارویی به منظور تقویت پوشش گیاهی و کمک به معیشت بهره‌برداران تهیه و تصویب شده است.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تصریح کرد: تهیه طرح علمی برای بهره‌برداری از مرتع مربوط به افرادی است که پروانه چرای دام دارند.

او یادآور شد: تمام مرتع‌داران دارای پروانه چرای دام تا پایان امسال فرصت دارند تا نسبت به ارائه طرح علمی بهره‌برداری از مرتع اقدام کنند.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان تاکید کرد: در تهیه طرح علمی بهره‌برداری از مرتع باید طرح‌ها برای اصلاح و احیای مرتع، نحوه چرای دام در مرتع و استراحت مرتع برای تقویت پوشش گیاهی پیش‌بینی شود.

ولیئی اظهار داشت: با بهره‌برداران مرتع در صورت ارائه طرح علمی قرارداد واگذاری مرتع به صورت سند محضری انجام می‌شود و دیگر مانند شرایط فعلی نیاز به تمدید هر ساله نیست.

رئیس اداره مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: تهیه طرح علمی برای بهره‌برداری از مرتع و امضای قرارداد چندساله واگذاری مرتع یک طرح ملی و براساس شرایط و ضوابط است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار