گروه استان‌ها- استاندار سمنان از تأیید صلاحیت ۹۷ درصد از نامزدهای انتخابات شوراها در این استان خبر داد و گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۷۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳ 27 April 2021

97 درصد نامزدهای انتخابات شوراها در استان سمنان تأیید صلاحیت شدند

 

به گزارش تابناک سمنان علیرضا آشناگر در جلسه ستاد انتخابات استان سمنان که در سالن یادگار امام (ره) استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: همه گروه‌ها باید به صحنه بیایند تا انتخابات پیش رو با حضور حماسی و پرشور مردم برگزار شود.

وی بروز و ظهور برخی پرخاشگری‌های سیاسی را در کاهش مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اثرگذار دانست و گفت: مردم خواهان اعلام برنامه‌های نامزدها بر مبنای صداقت هستند.

استاندار سمنان از تأیید صلاحیت 97 درصد از نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان از سوی هیئت‌های اجرایی خبر داد.

آشناگر با تأکید بر اهمیت مشارکت هرچه بیشتر شهروندان در انتخابات پیش رو خطاب به فرمانداران استان سمنان گفت: فرمانداران باید مردم را برای مشارکت در انتخابات پیش رو تشویق کنند.

وی تصریح کرد: نباید در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تحمیل اراده در رأی مردم رخ دهد چراکه تحمیل اراده در رأی و تعیین سرنوشت مردم خیانت به مردم است.

استاندار سمنان بیان کرد: مردم باید ثمره حضور خود  پای صندوق‌های رأی را  ببینند  و اگر چنین شود می‌توانیم به مردم بگوییم در انتخابات حماسه آفریده‌اید.

آشناگر با بیان اینکه همه جریان‌های سیاسی امیدآفرینی و ارتقای مشارکت مردم در انتخابات پیش رو را باید در دستور کار خود قرار دهند تأکید کرد: باید از تخریب دولت‌ها در نقد پرهیز شود و انصاف جایگزین آن شود.

وی بیان کرد: باید بسترها برای حضور تمام اندیشه‌ها، نگاه‌های سیاسی و جریان‌ها در انتخابات فراهم شود و اگر این بستر فراهم شد رقابت در انتخابات معنا می‌یابد.

استاندار سمنان انتخابات را تجلی مشارکت سیاسی مردم دانست و گفت: حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات نشانه تعلق خاطر مردم به نظام و شرایط اجرایی کشور است.

آشناگر خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران 36 انتخابات در کشور و استان سمنان برگزار شده است و همواره حضور مردم در این ادوار حماسی و پرشور و شعور بوده است.

وی حضور حداکثری مردم در انتخابات را مایه خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و نقشه‌های شوم آنها علیه انقلاب و نظام دانست و گفت: 28 خردادماه امسال 2 رویداد مهم انتخاباتی در سطح ملی و محلی برگزار می‌شود.

24 فرآیند انتخابات در استان سمنان الکترونیکی انجام می شود

علی‌اکبر معنوی، رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان از برگزاری 24 فرآیند انتخابات 28 خرداد 1400 به‌صورت اتوماسیون و الکترونیکی در این استان خبرداد.

وی افزود: حدود 80 تا 90 درصد داوطلبان در برخی از روستاها و شهرهای استان سمنان به صورت غیرحضوری اقدام به نام نویسی در این دوره از انتخابات کرده اند.

رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان سمنان همچنین از اجرای 2 مرحله رزمایش انتخاباتی در حوزه فناوری در این استان خبر داد و هدف از آن را رصد، شناسایی و بررسی مشکلات زیرساختی و آموزش و میزان آمادگی کادر اجرایی عنوان کرد.

اطلس امنیت انتخابات 1400 در استان سمنان تدوین شد

حسن اسلامی‌راد، دبیر ستاد امنیت انتخابات استان سمنان نیز در این جلسه اظهار داشت: اطلس امنیت انتخابات 1400 در استان سمنان تهیه و تدوین و به وزارت کشور ارسال شد.

وی با بیان اینکه اخبار انتخاباتی در استان سمنان به صورت هفتگی تهیه می شود گفت: پیش‌نویس طرح‌های حفاظت انتخاباتی در شهرستان‌های مختلف این استان تهیه و تدوین شده است.

دبیر ستاد امنیت انتخابات استان سمنان بر ارائه راهکارها در حوزه رفع تهدیدهای امنیتی در شهرستان تأکید مرد و گفت: این موضوع باید در دستور کار ستاد امنیت انتخابات استان سمنان قرار گیرد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار