شهردار سمنان؛
تابناک سمنان: سید محمدناظم رضوی شهردار سمنان گفت: برای ساماندهی بافت فرسوده شهر سمنان استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج در دستور کار قرار گرفته و تامل بین دستگاهی خلاهای قانونی را کم‌اثر می‌کند.
کد خبر: ۹۵۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۸ 27 April 2021

۳۲ درصد جمعیت شهری سمنان در بافت فرسوده زندگی می‌کنند - ایرنا

 

شهردار سمنان اظهار داشت: یکی از معضلات بافت‌های فرسوده شهری در شهرهای تاریخی همچون سمنان واقع شدن این بافت‌ها در پیرامون محل‌های سکونتی و بافت‌های تاریخی است.
وی با بیان پیچیدگی در بافت های فرسوده شهر سمنان تاکید کرد: مشکل ملکیت، ورثه‌ای بودن، عدم ثبت سند از سوی مالکین، وجود معارضین ملکی، فوت مالک، عدم دسترسی به مالک به دلیل اقامت در خارج از کشور و مواردی از این قبیل از جمله مشکلاتی است که در این بافت‌های فرسوده شهری وجود دارد و کار را پیچیده کرده است.

اقدام شهرداری سمنان در استای احیا و بازآفرینی شهری

سید محمد ناظم رضوی با تأکید بر اینکه بروز بزه‌های اجتماعی، استقرار معتادین و کارتن خواب‌ها در بافت‌های فرسوده شهری از مشکلاتی که باید نسبت به رفع آن اقدام شود، گفت: رفع این مشکلات قدری سخت است بدین دلیل که تعدادی از این بافت‌ها واجد شرایط میراث فرهنگی بوده، ملاحظات میراث فرهنگی دارند و بافت‌ها تاریخی است.

ناظم رضوی با اشاره به همراهی خوب دستگاه قضا در شهر سمنان گفت: وجود معضلات و خلأهای قانونی و نبود قانون‌های پشتیبان موجب کندی کار در اجرای برخی اقدامات می‌شود؛ اما در عین حال شهرداری سمنان با وجود تمامی این تنگناها همواره سعی داشته است تا با توجه به ظرفیت‌های موجود در راستای احیا و بازآفرینی شهری و بهبود وضعیت موجود اقدام کند.



وی بیان کرد: همگرایی بین دستگاهی و همراهی دستگاه‌های دولتی و قضایی، بسیج محلات، پایگاه‌های بسیج، معتمدان محلی، محله‌های اسلامی و ... حلقه‌های زنجیره‌ای شده‌اند تا پلاک به پلاک، خانه به خانه و خیابان به خیابان در بافت‌های فرسوده شهر سمنان نسخه‌ای جداگانه برای خود داشته باشند.

شهردار سمنان اظهار داشت: شناسایی تک‌تک پلاک‌ها و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی، اعتبارات بازآفرینی، مرمت کوچه‌ها، سنگفرش کوچه‌ها و بحث‌های مختلف دیگر از حیث زیرساختی، نگاه به حوزه ایجاد و احداث شبکه آب و فاضلاب در شهر سمنان مورد توجه قرار دارد.

ساماندهی معتادان و بهزکاران اجتماعی با همکاری بهزیستی استان سمنان

ناظم رضوی در مورد ایجاد امنیت در بافت‌های فرسوده شهری گفت: این موضوع با جدیدت دنبال می‌شود تا مالکین و ساکنین بازگردند و قطعات رها شده را دوباره احیا کنند و دیگر سکونتگاه‌های غیررسمی نداشته باشیم و مالکان بتوانند در خانه‌های خودشان مستقر شوند.

وی بیان کرد: ساماندهی معتادان و بزهکاران اجتماعی نیز با هماهنگی‌های انجام شده با بهزیستی سمنان در دستور کار قرار گرفته است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار