رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت:در سند تحول قضائی به عنوان راهبرد و چراغ راه مسیر حرکت دستگاه قضایی، ۱۴چرخش تحول آفرین وجود دارد.
کد خبر: ۹۵۹۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۳ 27 April 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی،حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در بازدید از شعب دادگاه و دادسرای حوزه های قضایی شهرستان دلیجان و محلات، با اشاره به اینکه این بازدیدهای سر زده با هدف پرهیز از مدیریت متمرکز و انجام نظارت میدانی صورت می گیرد،بر سرعت بخشیدن به انجام فرایند دادرسی ها و تلاش حداکثری کارکنان قضایی و اداری به منظور تکریم ارباب رجوع در دادگستری ها تأکید کرد.
وی با اشاره به شرایط خاص شیوع ویروس منحوس کرونا در استان، با تأکید بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط تمامی کارکنان، از آنان خواست بدون اطاله در دادرسی ها و انجام وقفه در خدمتگزاری به مردم، با بکارگیری زیرساخت های موجود از ظرفیت دادرسی الکترونیک، برای کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضا استفاده کنند.
رئیس کل دادگستری استان مرکزی اظهارداشت: رویکرد فساد ستیزی و عدالت محوری از سیاست های اصلی و محوری ریاست معظم قوه قضائیه است و در این زمینه روسا و دادستان ها به عنوان پرچم دار اصلی این سیاست باید با فعال کردن شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی ملی و ستاد مبارزه با جرائم خاص و همچنین با تعامل خوب و سازنده با نهاد های مربوطه در راستای کاهش زمین خواری و جرائم سازمان یافته در استان اقدامات لازم را انجام دهند.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی یادآورشد: از روسا و دادستان های حوزه های قضایی خواسته شده است که نگاه تحولی مد نظر سند تحول قضایی را به تمام بدنه ی دستگاه قضا منتقل کنند تا با ایجاد یک صدای واحد به سمت اهداف متعالی این سند گام برداریم.
وی افزود: ایجاد تعامل مطلوب با نخبگان حوزه و دانشگاه، به منظور بهره مندی از دیدگاه های کارشناسی و تخصصی آنان، برای دستیابی به راهکارهای مناسب برای حل مسائل موجود و برون رفت از مشکلات مورد تاکید است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار