معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سلامت بحث کنترل اضافه وزن و لاغری است که در این زمینه با اجرای موفق طرح کوچ در استان فارس توانستیم شاهد کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزان باشیم.
کد خبر: ۹۵۹۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶ 27 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا :احمدعلی قهرمانی در وبینار هم اندیشی فعلان حوزه سلامت، اظهار داشت: میزان چاقی و اضافه وزن دانش آموزان ۲ و ۴۱ صدم درصد و میزان لاغری نیز ۴۴ صدم درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه سلامت جامعه در گرو سلامت کودکان و نوجوانان است، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در سلامت بحث کنترل اضافه وزن و لاغری است که در این زمینه با اجرای موفق طرح کوچ در استان فارس توانستیم شاهد کاهش میزان چاقی و لاغری در دانش آموزان باشیم.

قهرمانی با تاکید کرد بر مغتنم شمردن هفته سلامت و با بیان اهمیت جایگاه سلامت و بهداشت در تحقق اهداف تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان ، اظهار داشت: در این ایام با نگاهی مجدد به توانمندی ها، دستاوردها و انتظارات با توانی مضاعف در قالب برنامه های منسجم با همکاری سایر دستگاههای مسوول در مسیر ارتقای سلامت دانش آموزان عزیز گام برداریم.

زارعی از مناطق و شهرستان هایی که در اجرای جشنواره سفیران سلامت و پویش مدافعان سلامت که نقش فعالی داشتند و آثار منتخب دانش آموزان را در سامانه همگام بارگزاری کردند قدردانی کرد و از آنها خواست که به نحو مقتضی از دانش آموزان برگزیده در مرحله منطقه و شهرستان قدردانی شود.

وزارت آموزش و پرورش بسته محتوای علمی برای کنترل وزن و چاقی دانش آموزان تدوین کرده و این پروژه را با یاری معلمان، دبیران، مدیران مدارس، مراقبان، دبیران تربیت بدنی و روسای مناطق و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با نام طرح کوچ کلید زده است.

بر اساس طرح کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان که از سوم آبان ماه ۹۹ آغاز شده، برنامه هایی در زمینه راهنمایی، حمایت و مشاوره کنترل تغذیه و افزایش تحرک بدنی، برای دانش آموزان اجرا می شود همچنین انجام امور مربوط به غربالگری و ارزیابی ثانویه دانش آموزان برنامه ریزی شده است.

وزارت آموزش و پرورش در طرح کوچ با مشارکت معلمان، خانواده ها و دستگاه های عضو ائتلاف اجرای این طرح به ویژه وزارت بهداشت و رسانه ملی، ضمن کنترل وزن و BMI دانش آموزان، با مداخله و ارایه برنامه های لازم، دانش آموزان را در تناسب وزن و افزایش تحرک و شادابی یاری می کند.

BMI شاخص توده بدنی است که بر اساس نسبت قد و وزن شخص، چربی های بدن محاسبه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار