رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ روستا و ۱۴ شهر در استان فارس با تنش آبی روبرو هستند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید اعتبار مشخصی را برای رسیدگی به مخاطرات ناشی از خشکسالی در نظر بگیرد تا با کمک دستگاه‌های متولی، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
کد خبر: ۹۵۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱ 27 April 2021

تابنا فارس به نقل زا ایرنا: عنایت‌الله رحیمی، سه‌شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در شیراز افزود: انتظار داریم تمام مدیران استان همکاران و کارکنان مجموعه خود، مراجعه کنندگان و عموم شهروندان را به حضور در انتخابات تشویق کنند.
وی، با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اراده و خواست مردم بر دستگاه اجرایی کشور و پارلمان محلی حاکم می‌شود ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی باید حداکثر همکاری را با ستاد انتخابات استان داشته باشند و نیازهای این ستاد در زمینه نیروی انسانی و ماشین آلات و تجهیزات را تامین کنند.
او اظهار داشت: هیچ دستگاهی اعم از اجرایی و دیگر دستگاه‌ها که از بودجه عمومی کشور استفاده می‌کنند حق ندارند به نفع یا به ضرر کاندیداها اقدام کنند و در صورت وقوع چنین تخلفی در چارچوب مقررات با آن‌ها برخورد خواهد شد.
وی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی مردم را تکیه گاه اصلی خود تلقی می‌کند و تاکنون در طول سال‌های گذشته این تفکر در کشور حاکم بوده و در آینده نیز چنین خواهد بود.

کاهش بارندگی برخی شهرها و روستاها را با مشکل کمبود آب مواجه می‌کند


استاندار فارس، با اشاره به کاهش بارندگی‌ها نسبت به سال‌های اخیر گفت: این کاهش باعث بروز مشکلاتی در تامین آب آشامیدنی در برخی شهرها و روستاهای استان خواهد شد.
رحیمی ادامه داد: با توجه به اینکه حدود ۴۰۰ روستا و ۱۴ شهر در استان فارس با تنش آبی روبرو هستند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان باید اعتبار مشخصی را برای رسیدگی به مخاطرات ناشی از خشکسالی در نظر بگیرد تا با کمک دستگاه‌های متولی، مشکلی برای مردم ایجاد نشود.
وی، رسیدگی به حوزه بهداشت و درمان را از دیگر اولویت‌های مورد توجه مدیریت ارشد استان برشمرد و افزود: به منظور تقویت این حوزه، باید از اعتبارات ملی، اعتبارات استانی و ظرفیت‌های قانون بودجه مانند ماده ۵۶ استفاده کنیم تا شاهد حرکت این بخش به سمت وضعیت مطلوب باشیم.
استاندار فارس ادامه داد: تکمیل طرح‌های بخش بهداشت و درمان در شرف اتمام مانند بیمارستان‌های فسا، جهرم، نی‌ریز، ارسنجان، رستم، کازرون و مرودشت باید با جدیت بیشتری دنبال شود تا شاهد افتتاح این پروژه‌ها تا پایان سال جاری باشیم.
رحیمی تصریح کرد: عملیات اجرایی برخی پروژه‌ها مانند بیمارستان تامین اجتماعی شیراز، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی میانرود و چند درمانگاه تامین اجتماعی نیز باید شتاب گیرد و تا هرچه زودتر به ارائه خدمات به مردم بپردازند.

موضوع آتش سوزی مراتع استان مدیریت شود


استاندار فارس، ضمن تاکید بر لزوم مدیریت آتش سوزی مراتع در این استان گفت: این مساله مهم با توجه به کاهش بارندگی‌ها باید با جدیت بیشتری مورد توجه دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.
رحیمی افزود: ستاد مدیریت بحران استان باید در این زمینه آمادگی کامل داشته باشند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس نیز در این زمینه پیش‌بینی لازم را داشته باشد تا با استفاده از امکانات استانی و ملی بتوانیم این بحران را مدیریت کنیم.

لزوم گسترش مبادلات با سایر کشورها در جهت تحقق بودجه ۱۴۰۰
وی، با اشاره به لزوم فراهم شدن هرچه بیشتر فرصت مبادلات با کشورهای دنیا در جهت تحقق بودجه ۱۴۰۰ گفت: در کنار افزایش تورم، شاهد رشد خوبی در بودجه استان نیز هستیم و می‌توانیم در قالب اقداماتی مانند صندوق پروژه و بهره‌گیری از بازار سرمایه، توسعه استان را شتاب بخشیم.
رحیمی، مصوبات کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان‌ها را بسیار مهم دانست و افزود: معاونین استانداری باید حمایت، هدایت و کنترل خود را برای تقویت این کمیته‌ها در دستور کار داشته باشند و معین هر شهرستان نیز در جهت تعریف، اجرا و تکمیل پروژه ها، بیش از گذشته فعالیت کنند.
وی، خواستار کارآمدتر شدن کارگروه‌های ذیل شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان شد و گفت: این کارگروه‌ها نباید صرفا به یک جنبه از وظایف خود بپردازند و باید ابعاد مختلف موضوعات را مورد توجه قرار دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار