سرهنگ خالقیان تاکید کرد؛
تابناک سمنان: سرهنگ علی خالقیان جانشین قرارگاه زیستی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان با تأکید بر اینکه هیچ راهی برای مدیریت کرونا به جز اجرای طرح شهید سلیمانی وجود ندارد گفت: پاسداران و بسیجیان تا پایان کرونا در کنار مردم خواهند بود.
کد خبر: ۹۵۹۷۴۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳ 27 April 2021

آثار پر برکت طرح شهید سلیمانی در محله‌های ایران/ عبور از گردنه سخت کرونا در  مُلک سلیمانی | خبرگزاری فارس

 

جانشین قرارگاه زیستی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در دیدار با فرمانده سپاه ناحیه سمنان و فرمانده قرارگاه سیدالشهدا سمنان اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا گروه های جهادی و بسیجی از قشرهای مختلف بسیج استان سمنان به سرعت وارد میدان شدند و به کمک بیمارستان ها، مراکز درمانی و کادر درمان و دانشگاه های علوم پزشکی شتافتند.
وی در مورد اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان بیان کرد: طرح شهید سلیمانی در استان سمنان از اواخر آبان ماه سال 99 آغاز شد.

کاهش قابل توجه مرگ و میر کرونایی با اجرای طرح شهید سلیمانی

سرهنگ علی خالقیان بیان کرد: تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده، تهیه آب میوه تازه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توزیع بین مراکز درمانی و بیمارستانی، مشارکت در بحث غسل و کفن و دفن متوفیان ناشی از ابتلا به کرونا، تهیه و توزیع بسته های معیشتی، تهیه لباس های مخصوص کادر درمان نظیر  گان و دستکش و دیگر موارد از جمله اقدامات جهادگونه ای است که سپاه و بسیج استان سمنان با شیوع ویروس کرونا به انجام آنها مبادرت ورزید و این تلاش ها همچنان ادامه دارد.

سرهنگ خالقیان با بیان اینکه کاهش آمار مرگ و میر و بستری های ناشی از ابتلا به کرونا از آثار و برکات اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سمنان است اذعان داشت: قبل از اجرای این طرح تعداد بستری های ناشی از ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بسیار زیاد بود و روزانه حدود 500 نفر فوتی ثبت می شد اما با اجرای این طرح آمار مرگ و میر و بستری ها بسیار کاهش یافت.

ایجاد چهار نقاهتگاه ویژه بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان


وی بیان کرد: پنج هزار نفر از بسیجیان استان سمنان در گام نخست در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی ساماندهی شدند که با این اقدام و استفاده از این ظرفیت بسیار خوب به میزان 90 درصد از آمار بستری ها و مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان کاهش یافت.

وی با اشاره به ایجاد چهار نقاهتگاه ویژه بهبودیافتگان کرونایی در استان سمنان اظهار داشت: تیم های مراقبتی، نظارتی و حمایتی در استان سمنان در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان تشکیل شد. و در این رابطه 220 تیم نظارتی برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح اصناف، 165 تیم مراقبتی و 600 تیم حمایتی برای توزیع بسته های معیشتی در استان سمنان تشکیل شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان کرد: در گام دوم و با تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی در استان سمنان با هدف عملیاتی شدن هر چه بهتر این طرح به تعداد بسیجیان فعال در این طرح اضافه شد و در مجموع باید گفت در اجرای این طرح از ظرفیت 10 هزار بسیجی از سراسر استان سمنان استفاده می شود.

سرهنگ خالقیان تأکید کرد: در حال حاضر هیچ راهی جز اجرای طرح شهید سلیمانی برای مدیریت و مهار ویروس کرونا وجود ندارد؛ بنابراین باید در راستای تقویت اجرای این طرح تمام ظرفیت ها با همدلی و همکاری بین دستگاهی به کارگیری شود و باید تمامی دستگاه های اجرایی در راستای مقابله با ویروس کرونا پای ک ار باشند و از تمام ظرفیت ها در این راستا استفاده شود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار