اواخر خردادماه آینده در حالی ۲ انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار می شود که عوامل برگزاری انتخابات در استان سمنان در مرز آمادگی کامل برای برگزاری این رویداد بزرگ ملی هستند.
کد خبر: ۹۵۹۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹ 27 April 2021
 
سمنان آماده انتخابات ۱۴۰۰

 

 

به گزارش تابناک سمنان انتخابات مظهر تجلی اراده ملی و نمایش اقتدار داخلی نظام با حمایت مردم و حضور در پای صندوق های رای برای رخ نمایی در بین جهانیان است.

تجربه نشان داده که مردم ایران اسلامی با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد و با وجود فشارها و تحریم های دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی همواره بازیگر اصلی نمایش اقتدار نظام در برابر نگاه های تیزبین و حساس دشمنان بوده اند.

در حالی به روز حساس و سرنوشت ساز انتخابات ۱۴۰۰ نزدیک می شویم که تب و تاب انتخاباتی در بین مردم و جریان های سیاسی روز به روز گرم تر می شود و دست اندرکاران برگزاری انتخابات نیز از فرصت های مختلف برای ارائه آخرین اقدام های آمادگی خود استفاده می کنند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۸ خرداد ماه آینده برگزار می شود.

۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

بر اساس آمارهای رسمی اعلام شده، میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور و استان سمنان برگزار شده است که متوسط مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ۷۲.۵ درصد است.

 

پرخاشگری‌های سیاسی به کاهش مشارکت مردم در انتخابات می‌انجامد

استاندار سمنان گفت: پرخاشگری های سیاسی به کاهش مشارکت مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا می‌انجامد.

علیرضا آشناگر افزود:‌ تمام گروه‌های سیاسی و شخصیت های مورد قبول مردم به صحنه بیایند و برای برگزاری پرشور مردم در انتخابات بسیج شوند.
آشناگر ادامه داد: با برگزاری پرشور انتخابات، آینده کشور رقم خواهد خورد و ایران کشور قدرتمند و ثروتمندی است و با وجود فشارهای دشمن، شاهد ارتقاء جایگاه ایران اسلامی در حوزه های مختلف جهانی هستیم.
استاندار سمنان با ذکر این مطلب که پرخاشگری های سیاسی باید برچیده شود و مردم به دنبال این پرخاشگری ها نیستند، گفت: مردم تشنه برنامه ها هستند و مردم منتظر هستند جریان های سیاسی با صداقت برنامه های خود را اعلام کنند.
وی تصریح کرد: پرخاشگری های سیاسی باعث کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود.

 

تحمیل اراده‌ها در برگزاری انتخابات خیانت به مردم است

استاندار سمنان در ادامه گفت: تحمیل اراده ها در برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا خیانت به مردم است.

آشناگر افزود: در برگزاری فرآیند انتخابات، حق تحمیل اراده بر سرنوشت مردم را نداریم و هرکس این کار را کند خطا کرده است.
وی خاطر نشان کرد: تحمیل اراده در رای و تعیین سرنوشت مردم خیانت است.
استاندار سمنان با بیان اینکه مردم با صندوق رای قهر نکنند، گفت: محل اخذ رای مکانی برای اصلاح امور و رای به نامزدها برای توسعه روزافزون کشور و گره گشایی از مشکلات است.
آشناگر اضافه کرد: ناامید کردن مردم نسبت به تصمیم و آرای خودشان در برخی از رسانه ها خدمت به مردم نیست.
وی گفت: زمانی می توانیم به مردم بگویم در انتخابات حماسه آفریدید که مردم ثمرات حضور خود در پای صندوق های رای را لمس کنند.
استاندار سمنان تصریح کرد: انصاف در نقد از دولت ها بهتر از تخریب است و همه جریان های سیاسی باید برای امیدآفرینی و ارتقاء مشارکت مردم در انتخابات تلاش کنند.
آشناگر گفت: احزاب و جریان های سیاسی از حالت منفعلانه خارج شوند و برای مشارکت سیاسی مردم تحرک داشته باشند.

 

میدان انتخابات منصفانه در اختیار جریان های سیاسی قرار گیرد

استاندار سمنان گفت: میدان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها منصفانه در اختیار جریان های سیاسی قرار گیرد.

وی افزود: زمانی رقابت در انتخابات معنا پیدا می کند که بسترها فراهم شود تا تمام اندیشه ها و نگاه های سیاسی در انتخابات حضور داشته باشند.
وی اضافه کرد: مردم در انتخابات ها باید تفکرات مختلف را لمس کنند.
استاندار سمنان با بیان اینکه جریان اصول گرا ، اصلاح طلب و اعتدال جریان اصیلی هستند که فعال سازی این جریانات مشارکت در انتخابات را افزایش می دهد، گفت: میدان انتخابات را منصفانه در اختیار جریان‌های سیاسی قرار دهیم.
آشناگر خاطر نشان کرد: یکی از اصلی ترین مولفه های مهم مشارکت در انتخابات به رسمیت شناختن رقابت است و تمام متولیان و ناظرین انتخاب به تشویق مردم برای مشارکت در انتخابات و تصمیم گیری سرنوشت خود بپردازند.

 

یکی از الزامات مشارکت در انتخابات به رسمیت شناختن رقابت است

استاندار سمنان گفت: یکی از الزام های مشارکت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به رسمیت شناختن رقابت است.

وی افزود: به طور طبیعی انتخابات تجلی مشارکت سیاسی مردم است و حضور پرشور مردم در این رویداد سیاسی، نشانه قوی از تعلق خاطر مردم به نظام و شرایط اجرایی کشور است.
وی خاطر نشان کرد: به طور حتم هر اقدامی که منجر به افزایش مشارکت و جلب نظر مردم در فرایند تصمیم گیری در سطح ملی و محلی شود بسیار ارزشمند بوده و حس تعلق خاطر مردم به کشور بار دیگر در انتخابات جلوه گر خواهد شد.
استاندار سمنان با بیان اینکه ۳۶ انتخابات در کشور و استان سمنان در طول دوران نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار شد، گفت: حضور مردم در ۳۶ دوره انتخابات گذشته موثر و حماسی بوده است.
آشناگر تصریح کرد: همواره مردم در بزنگاه ها با حضور حماسی خود در صحنه ، بهترین اهرم برای مقابله با دشمنان بودند.
وی تصریح کرد: یکی از دلایل اساسی ناامیدی دشمن، حضور حماسی مردم در صحنه است و حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه های دشمن را خنثی می سازد.
استاندار سمنان ادامه داد: اکنون در یک مقطع حساس قرار داریم و در ۲۸ خرداد قرار است دو رویداد مهم انتخاباتی در سطح محلی و ملی برگزار شود.

 

نگاهی آماری به انتخابات ۱۴۰۰ در استان سمنان

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری و دبیر ستاد انتخابات استان سمنان نیز گفت: نام‌نویسی نامزدهای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاهای استان سمنان ۱۶ تا ۲۲ فروردین همزمان با سراسر کشور در استان سمنان به انجام رسید.

سید عباس دانایی افزود: ۲ هزار و ۲۴۹ داوطلب شوراهای اسلامی برای ۳۰۷ روستا در استان سمنان نام نویسی کردند که از این تعداد ۹۳ درصد مرد و هفت درصد زن هستند.

وی ادامه داد: ۸۴ درصد نام‌نویسی کنندگان نامزدی ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی روستاها در استان سمنان به صورت حضوری و ۱۶ درصد به صورت غیر حضوری نام نویسی کردند.

دانایی گفت: وضعیت شغلی ۹۴۳ داوطلب نامزد انتخاب شورای اسلامی روستاهای استان ( ۴۳ درصد کل ثبت نام کنندگان )شغل آزاد است و ۳۵۳ نفر بازنشسته و ۳۴۳ نفر کارمند هستند.

وی گفت: در مجموع ۷۳ درصد داوطلبان ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها در استان سمنان دارای شغل آزاد، بازنشسته و کارمند هستند.

وی اظهار داشت: متوسط سن نام نویسی کنندگان شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان ۳۶ تا ۵۵ سال است و ۴۴۷ معادل ۲۰ درصد نام نویسی کنندگان ایثارگر هستند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان ادامه داد: ۶۵۵ نفر از نام نویسی کنندگان نامزدهای شورای اسلامی روستاهای استان سمنان سابقه فعالیت در شورای اسلامی روستاهای استان را دارند.

وی اظهار داشت: استان سمنان ۳۰۷ روستای دارای ۲۰ خانوار جمعیت دارد که ۲۹۱ روستا زیر یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد و ۱۶ روستا بالای یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت دارد.

وی گفت: تمام ۳۰۷ روستای استان سمنان با نام نویسی داوطلبان، به حد نصاب برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستاها رسیده است.

دانایی خاطر نشان کرد: براساس آمار ، میزان نام نویسی نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاها به نسبت دوره قبل ۹.۲ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: در ششمین دوره شوراهای اسلامی روستاهای استان سمنان ۹۵۳ نفر به عنوان اعضای اصلی و ۶۳۰ نفر علی البدل انتخاب می شوند.

وی افزود: برای هر کرسی ششمین دوره شوراهای اسلامی روستا در استان سمنان ۲.۴ درصد نامزد هستند.

دانایی با اشاره به این که تاکنون برای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان ۴۷ نفر انصراف دادند که این رقم به معنای آن است ۷.۵ درصد نام نویسی کنندگان نامزد شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان انصراف دادند تاکید کرد: همچنین صلاحیت ۲۱ نفر از نامزدهای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیات اجرایی انتخابات استان سمنان تاکنون محرز نشد.

وی ابراز داشت: براساس آمار، تایید صلاحیت ۹۶.۷ درصد از نام نویسی کنندگان ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان از سوی هیات های اجرایی احراز شد.

وی گفت: به ازای یک کرسی شوراهای اسلامی شهر در استان سمنان، ۵.۶ درصد داوطلب نام نویسی کردند.

دبیر ستاد انتخابات استان سمنان با اشاره به این که براساس تصمیم ستاد انتخابات کشور ، در ۲۴ مرکز استان از جمله سمنان و هشت شهر دیگر کشور انتخابات تمام الکترونیک برگزار می شود اظهار داشت: به ستاد انتخابات کشور پیشنهاد خواهیم داد تا انتخابات در ۲ شهر شاهرود و دامغان هم به صورت تمام الکترونیک برگزار شود.

وی یادآور شد: میزان مشارکت مردم استان سمنان در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۸۰.۴ درصد و در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ۷۵.۴ درصد بود.

وی گفت: تاکنون ۳۶ دوره انتخابات در کشور و استان سمنان برگزار شده است که متوسط مشارکت مردم استان سمنان در این انتخابات ۷۲.۵ درصد است.

 

تاکید بر تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه ای برای انتخابات

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان سمنان نیز گفت: تیم بسیار خوبی در هیات بازرسی انتخابات استان شکل گرفته است و در انتخابات قبلی هیات بازرسی انتخابات استان سمنان رتبه دوم کشور را کسب کرد.

منوچهر فخری افزود: تیم حرفه ای در ستاد انتخابات استان سمنان فعالیت دارند و به نظر می رسد مشکلی در برگزاری مهم ترین رویداد سیاسی ۱۴۰۰ در استان سمنان نداشته باشیم.

وی تاکید کرد: کرونا می تواند انتخابات پیش رو را تحت تاثیر قرار دهد و  مدیریت بحران با هدف تامین زیرساخت ها و خودروها از هم‌اکنون مورد توجه قرار گیرد.

 

 

وی گفت: استفاده از امکانات شهرداری ها در ایام انتخابات برای به وجود نیامدن هرگونه شائبه ای مجاز نیست و به شهرداری های استان در ارتباط با جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده از امکانات در ایام انتخابات یادآوری‌های لازم انجام شد.

فخری گفت: تولید محتوا در فضای مجازی و رسانه ای برای جلب نظر اقشار جامعه برای مشارکت در انتخابات پیش رو مورد توجه باشد.

 

ابلاغ نزدیک به ۶ میلیارد ریال اعتبار برای ستاد انتخابات استان سمنان

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان نیز گفت: تاکنون مبلغ ۶ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال اعتبار به ستاد انتخابات استان سمنان ابلاغ شد.

فاطمه منصوری اظهار داشت: اعتبارات ابلاغی برای رفع مشکلات زیرساختی و خرید امکانات برای برگزاری مطلوب انتخابات در حال هزینه است.

وی گفت: خرید بخشی از مواد شوینده و لوازم تحریر ستاد انتخابات استان سمنان از سوی کمیته مالی و پشتیبانی انجام شد و برای خرید دیگر اقلام هم اقدام می شود.

وی بیان کرد: تاکنون چهار نیروی انسانی از دستگاه‌های اجرایی برای فعالیت در ستاد انتخابات استان سمنان جذب شدند.

رئیس کمیته مالی و پشتیبانی ستاد انتخابات استان سمنان اظهار داشت: فرمانداری‌های استان سمنان از هم‌اکنون در ارتباط با تهیه لیست تامین تجهیزات مورد نیاز و خودرو برای برگزاری انتخابات در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ اقدام کنند.

وی گفت: در شرایط کرونایی به خودروهای بیشتری نیاز است و ممکن است از آژانس های مسافربری هم با تامین اعتبار ، در ایام انتخابات بهره ببریم.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار