دکتر آرزو فلاحی :
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آغاز مرحله دوم واکسیناسیون عمومی کرونا در استان، گفت: در این مرحله برای همه افرادی که ۸۰ سال به بالا سن دارند و مشخصات آنان در سامانه سیب به ثبت رسیده واکسن تزریق می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۹۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 27 April 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر آرزو فلاحی با اعلام آغاز فاز دوم واکسیناسیون عمومی مقابله با کرونا با هدف تزریق برای سالمندان اظهار کرد: طبق آمار‌های موجود، ۲۲ هزار سالمند بالای ۸۰ سال در استان حضور دارند که از این تعداد ۸۵ درصد آن در سامانه سیب جهت دریافت واکسن ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به ۱۵ درصد از سالمندان بالای ۸۰ سال که هنوز برای آنان پرونده سلامت تشکیل نشده است افزود: طی فراخوان عمومی که متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد از افراد باقیمانده جهت دریافت واکسن و مراجعه حضوری به مراکز دعوت بعمل می‌آید.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه
سالمندان از مراجعه بدون هماهنگی برای تزریق واکسن کرونا خودداری کنند، گفت:
مراقبین سلامت درخصوص جزئیات واکسیناسیون با سالمندان تماس می‌گیرند لذا نیازی به مراجعه حضوری و بدون هماهنگی برای تزریق واکسن نیست و سالمندانی که پرونده سلامت در مراکز جامع سلامت تشکیل داده‌اند منتظر تماس پرسنل بهداشتی و مراقبین سلامت باشند.


دکتر فلاحی با اشاره به فازبندی واکسیناسیون کرونا اذعان کرد: بعد از این مرحله گروه سنی ۸۰ سال به پایین و افراد ۱۸ تا ۶۵ سال که بیماری زمینه‌ای دارند در مقابل کرونا واکسینه می‌شوند.

وی با بیان اینکه افراد بالای ۸۰ سال که در سامانه سیب پرونده آن‌ها به ثبت رسیده جهت دریافت واکسن تماس گرفته می‌شود ادامه داد: ثبت نام واکسن کرونا حضوری نیست لذا از شهروندان فهیم کردستانی تقاضا داریم از
حضور در صف‌های طولانی مقابل پایگاه‌های سلامت و خانه‌های بهداشت خودداری کنید تا از گسترش بیشتر ویروس جلوگیری شود.


دکتر فلاحی در پایان اظهار داشت: ۱۵۰ مرکز جامع سلامت در استان آماده واکسیناسیون سالمندان هستند که روزانه به ۱۰۰ نفر ارایه خدمت خواهند کرد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار