گیاه دارویی "علف لیمو" (Liomon Grass) در دو هکتار از مزارع بخش درودزن شهرستان مرودشت کشت شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 27 April 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کاووس همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: کشت گیاه دارویی علف لیمو به صورت نشایی و با استفاده از ۶۰ هزار نشا در اوایل اردیبهشت انجام شده است.
وی با بیان اینکه برداشت این گیاه در تیر ماه انجام می‌شود، افزود: علف لیمو در هر کشت چهار مرحله برداشت می‌شود و در هر هکتار بصورت متوسط ۱۲ تن محصول می‌دهد.
همتی اضافه کرد: علاوه بر محصول‌تر که برای تولید اسانس به کارخانه‌های اسانس گیری ارسال می‌شود، از محصول خشک نیز به منظور تهیه دمنوش استفاده می‌شود.
وی اظهار داشت: گیاه علف لیمو به دلیل داشتن اسانس و عدم شیرابه، حشرات جذب نمی‌کند، بنابراین آفت خاصی ندارد و جز گیاهان کم آب بر نیز محسوب می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: با استناد به یافته‌های تحقیقاتی گیاه لمون گراس برای درمان انواع بیماری‌های عفونی، دستگاه عصبی، رفع اضطراب، کاهش کلسترول، جلوگیری از عفونت، تقویت سلامت دهان، کاهش درد و افزایش سطح گلبول‌های خون مفید است.
گیاه علف لیمو که با نام چمن معطر نیز شناخته می‌شود، یک گیاه استوایی از راسته گندم سانان است و مردم از دیرباز از آن برای معطر کردن غذا استفاده می‌کنند.
در مرودشت بیش از سه هزار هکتار انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن، بادرنجبویه، ختمی، خاکشیر، زعفران، بابونه، زوفا، مریم گلی، سالویا، گل همیشه بهار، مرزنجوش و اسطوخدوس و... نیز کشت می‌شود.

برچسب ها: کشت ، علف لیمو ، مرودشت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار