استاندار فارس طی پیامی، با گرامی‌داشت روز "سروستان" تاکید کرد که سروستان یادگاری از ایران کهن با تاریخچه‌ای درخشان است.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 27 April 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:عنایت‌الله رحیمی به مناسبت هفتم اردیبهشت و روز "سروستان" در پیامی این روز را گرامیداشته و اعلام کرده است: سروستان یادگاری از ایران کهن با تاریخچه ای درخشان که کاخ تاریخی آن نشانه ای از تمدن ساسانی و بقعه شیخ یوسف سروستانی، نمادی از فرهنگ اسلامی است.

به گزارش ایسنا به نقل از ستاد برگزاری روز سروستان، متن کامل پیام رحیمی استاندار فارس به مناسبت روز سروستان چنین است؛

"به نام خداوند جان آفرین

سروستان؛ یادگاری از ایران کهن با تاریخچه ای درخشان که کاخ تاریخی آن نشانه ای از تمدن ساسانی و بقعه شیخ یوسف سروستانی، نمادی از فرهنگ اسلامی است.

سروستان؛ زادگاه علما، هنرمندان و پژوهشگران بزرگی است که هر یک به سهم خود این دیار را نامبردار کرده اند. استاد صادق همایونی و استاد نورالدین رضوی سروستانی، دو تن از بزرگان این دیارند که نام و آثارشان، زینت بخشِ فرهنگ ایرانِ اسلامی است.

سروستان؛ با وجود سرمایه های عظیم انسانی و فرهنگ غنی ایرانی – اسلامی و وجود شهدای عزیز و گرانقدر، ‌امروز قابلیت های ممتازی دارد که در صورت استفاده بهینه بر اساس برنامه های راهبری،‌ می تواند جایگاه این شهر و شهرستان را در استان فارس، ارتقا بخشد؛ میدان های نفتی، گذرِ خط اصلی گاز و فیبر نوری، راه آهن و جاده ترانزیت، باغ های پسته، باغستان های انجیر و مزارع زعفران و دیگر تولیدات کشاورزی، نشان دهنده سرمایه های خدادادی در بخش کشاورزی و صنعتی این شهرستان است.

انتخاب روز هفتم اردیبهشت به نام "روز سروستان" اقدامی فرهنگی و ارزشمند و فرصت مغتنمی است که اندیشمندان، پژوهشگران و مدیران شهرستان سروستان به تاریخ، فرهنگ و مبانی توسعه، اهتمام جدی نمایند."

به گزارش ایسنا در سال‌های گذشته به مناسبت هفتم اردیبهشت و "روزسروستان" شهروندان این شهر با برگزاری جشن و برنامه های متنوع فرهنگی هنری گرامیداشتی برگزار می‌کردند و امسال به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا، این برنامه‌ها به شکل مجازی و در قالب سخنرانی شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و مذهبی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار