تابناک-انتشار صوتی از مصاحبه دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در مصاحبه با سعید لیلاز موجب واکنش هایی شده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 27 April 2021

به گزارش تابناک از بندرعباس؛ در روزهای گذشته و در جریان مذاکرات وین انتشار صوتی از مصاحبه وزیر امور خارجه کشورمان از سوی شبکه آمریکایی-سعودی ایران اینترنشال موجب واکنش های فراوانی شد و مطالب بحث برانگیزی که دکتر ظریف در این مصاحبه مطرح کرد به جز کاربران ایرانی جان کری وزیر امور خارجه اسبق آمریکا را نیز به واکنش وادار کرده است که در این گزارش چند تن از واکنش های نمایندگان مجلس و افراد تاثیرگذار جامعه را بررسی خواهیم کرد.

صفحه منتسب به دفتر مقام معظم رهبری این متن از صحبت های رهبری را منتشر کرد: "آن مردی که میرود جلوی دشمن و واهمه نمیکند و در همه‌ی میدانها نه خستگی میفهمد، نه سرما میفهمد، نه گرما میفهمد، این اگر چنانچه در درون خودش در آن جهاد اکبر پیروز نشده بود، این جور نمیتوانست جلوی دشمن برود."

دکتر محسن رضایی؛ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار یک رشتو در صفحه ی توئیتر خود به انتشار صوت ظریف واکنش نشان داد؛ او در رشتوی خود نوشت: مردان #میدان و مردان #دیپلماسی هردو می توانند فرزندان غیور ایران باشند.آقای ظریف بیش ازهر سیاستمدار دیگری ناظر به نقش بی بدیل #حاج_قاسم در پیشبرد استراتژی های ایران در مذاکرات مختلف بوده وعجیب است که ایشان حالا منکر حقیقتی شده که خود بیش ازهر کسی برآن واقف است
#رای_حلال
۲) گزارش سفر و مذاکرات سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و آقای پوتین به عنوان یک سند نزد مراجع رسمی ثبت شده است. آنچه از آقای ظریف نقل شده، با واقعیت انطباق ندارد.
#مرد_میدان

۳) بارها گفته ام خطر اصلی زمانی است که نفوذی های بیگانه به بازیگران سیاسی وصل شوند و بازیگران سیاسی نیز برای اهداف خود از دولتمردان سواستفاده کنند.
#پروژه_نفوذ

میدان صادق ترین روای تاریخ/واکنش ها به صوت منتشر شده ظریف چیست؟

دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به صوت منتشر شده نوشت: تدبیر وشجاعت حاج قاسم میدان‌ها را فتح و معابر دیپلماسی را باز می‌کرد؛چیزی جز سیاست‌بازی یا ساده‌لوحی نمی‌تواند این حقیقت روشن را کتمان کند.
حالا که #حاج_قاسم نیست،نخواهیم گذاشت با فرصت‌طلبی برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود به او جفا کنند ونقش تاریخی شهید سلیمانی را وارونه جلوه دهند.

میدان صادق ترین روای تاریخ/واکنش ها به صوت منتشر شده ظریف چیست؟

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان نیز در واکنش به این موضوع نوشت:
آ ظریف دقیقا همان است که خود را در دانشگاه امیرکبیر معرفی کرد.
مهمترین قصه درس آموز زندگی او مشاجره دو کودک بر سر پوست پرتقال است!
مثل کودک قصه اش، مینشیند و دردودل میکند!
همانقدر بچه گانه!
بخاطر همین ساده انديشی اش است که در #میدان_حاج_قاسم جایگاهی نداشت!

دکتر علیرضا سلیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم شریف محلات و دلیجان نیز با انتشار رشتو اینگونه واکنش داد:
جناب #ظريف : با ترور شخصیت شهید سلیمانی از گندم ری نخواهی بهره جست.
عوام فریبی!
زیارت محل شهادت #شهید_میدان!!خود می کشی وخود مرثیه می خوانی !!
ظریف نشان داد وزن یک #رجل_سیاسی را ندارد!! #آشنا دنبال کدام سناریو است.
پرت کردن حواس‌ها از ،#مذاکرات_وین ‌ونتایج احتمالی خفت بار آن ...مراقب آدرس غلط باشیم
امان از خنجر از پشت. جوانمردی کجا رفت !شما نشان دادید مرد این میدان نیستید .نارفیق این رسم مروت نبود.


حاج حسین یکتا نوشت: میدان صادق‌ترین راویِ تاریخ است که مرد را از نامرد جدا می‌کند
این ملتی که در میدان است، از رگهای بریده‌ی آن مردِ میدان تاریخ شفاهی را شنید و در قلبش تشييع کرد و در سینه‌اش تثبیت!

دکتر فریدون عباسی نماینده مردم شریف کازرون و کوه‌چنار، رئیس سابق سازمان انرژی اتمی و رئیس انجمن هسته‌ای ایران نیز در واکنش به صوت منتشر شده دکتر ظریف نوشت: آیا با مذاکره و لب خندان می توان #داعش را شکست داد؟
شهید قاسم سلیمانی در #ميدان با دشمنی جنگید که شما در خیابان های ژنو با صاحب آن مشغول پیاده روی بودید. محصول عقلانیت نظام دور شدن جنگ از ایران و محصول عقلانیت شما، امضای سند تسلیم برجام، دلار 25 هزار تومانی و صف مرغ است.

میدان صادق ترین روای تاریخ/واکنش ها به صوت منتشر شده ظریف چیست؟

انتهای پیام/علی ستاری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار