محمود رضا مرادی :
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: امکان ریشه کن شدن کامل بیماری کرونا فعلا وجود ندارد و ممکن است از این پس هم بیماران مبتلا و حتی بستری داشته باشیم از این رو همواره باید آمادگی مبارزه با این بیماری را داشته باشیم.
کد خبر: ۹۵۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۱ 27 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه محمودرضا مرادی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از افتخارات دانشگاه علوم پزشکی، وجود خانه بهداشت و سیستم شبکه‌ای است، بعد از زلزله، احداث این خانه‌های بهداشت را با چادر آغاز کردیم، خانه بهداشت کار درمانی انجام نمی‌دهد بلکه خدمات بهداشتی مثل واکسیناسیون و کلرزنی آب ارائه می‌دهد، در خانه بهداشت پزشک و دارو وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: مرکز جامع سلامت چند خانه بهداشت را پوشش می‌دهد، یکی از نقاط قوت دانشگاه علوم پزشکی این است که خانه بهداشت‌های آن میتوانند آمار صحیح ارسال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه باید مراحل علمی برای دارو‌ها طی شود، خاطر نشان کرد: مولکول و بیس آن‌ها نیز باید ساخته شود، سپس بر روی مدل حیوانی مورد استفاده قرار گیرد، در مرحله بعدی بر روی داوطلبان انسانی استفاده می‌شود، اگر عارضه‌ای ایجاد نشد بر روی افراد بیشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این مسئول ادامه داد: بعد از طی مراحل مذکور برای سازمان غذا و دارو ارسال می‌شود و اگر پس از شش ماه مورد تایید قرار گرفت، آماده تولید انبوه است.

وی گفت: هنگام تزریق واکسن از کسی تست نمی‌گیریم، اما اگر کسی دارای علائم بود، باید دو هفته پس از بروز علائم واکسیناسیون شود.

مرادی اضافه کرد: قصد داریم بیمارستان سینا را باز سازی کنیم و آن را به بیمارستانی با ماهیت پذیرش بحران تبدیل کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: امکان ریشه کن شدن کامل بیماری کرونا فعلا وجود ندارد و ممکن است همچنان بیماران کرونایی و حتی بستری داشته باشیم. به این منظور بیمارستان سینا را جایگزین بیمارستان فارابی و گلستان می‌کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار