بهمن روشنی:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تزریق واکسن کرونا به بیماران مبتلا به سرطان با اولویت بندی، بیماران شیمی درمانی، رادیوتراپی و بیمارانی که درمان آن‌ها خاتمه یافته، انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۹۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵ 27 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه بهمن روشنی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: در خصوص بیماران خاص، چون حساسیت بسیار زیادی وجود دارد واکسیناسیون با دقت خاصی انجام می‌شود و تعداد بیماران خاص ما حدود ۴هزار و ۵٠٠ هزار نفر است.

وی افزود: دو روز آینده واکسیناسیون ان‌ها شروع می‌شود، در خصوص بیماران سرطانی اولویت بندی وجود دارد، اولویت با بیمارانی است که در حال شیمی درمانی هستند و اولویت دوم با بیماران در حال رادیوتراپی است، اولویت سوم نیز با بیماران سرطانی است که درمان آن‌ها خاتمه یافته، این بیماران باید گواهی پزشک مربوطه و برگه پاتولوژی داشته باشد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: مشکل موجود این است که احتمال بروز عوارض بیشتر در این گروه به خاطر بیماریشان وجود دارد، بنابراین باید در مرکز آن‌ها متخصص اورژانس حضور داشته باشد
تا سریعا به مشکلات رسیدگی کند.

این مسئول تصریح کرد: برگه رضایت نامه‌ای وجود دارد که مورد استفاده قرار می‌گیرد، به این ترتیب باید برگه رضایت از طریق بیمار یا همراه وی امضا شود.

روشنی تاکید کرد: برای این افراد بهترین واکسن را استفاده می‌کنیم، دو مرکز در حال حاضر برای واکسیناسیون این افراد وجود دارد که در روز‌های آتی بر تعداد آن افزود خواهد شد.

لازم به ذکر است که اخذ رضایت نامه به معنی احترام به حقوق بیماران و آگاهی بخشی آن‌ها در خصوص نوع دارو و عوارض محتمل است و از آن جا که تزریق واکسن کرونا به صورت اختیاری است، اخذ رضایت نامه به معنی اعلام آمادگی بیمار جهت تزریق واکسن است. فرایند اخذ رضایت در خصوص بسیاری از خدمات پزشکی نیز اتفاق می‌افتد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار