حبیب اله وفایی در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه گفت: پیش نیاز اعتبارات استان از بهمن ماه با سرکشی به شهرستان ها، بازدید از پروژه ها، نشست با فرمانداران و مرور برنامه‌های توسعه سال ١۴٠٠ بر شهرستان‌ها آغاز شده است.
کد خبر: ۹۵۹۶۲۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۸ 27 April 2021

حبیب اله وفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: بودجه شرکت‌های دولتی به صورت ملی ابلاغ می‌شود، روال به این شکل است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بودجه را به شرکت‌های دولتی در سطح ملی ابلاغ می‌کند، سپس شرکت‌ها در مجامع شان تصویب می‌کنند و سهم بودجه‌های شرکت‌های استانی خود را که از قبل تصویب و به استان‌ها همچنین سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، ارسال شده است، مستقیما ابلاغ می‌کنند و ما به موجب قانون هیچ نظارتی بر بودجه شرکت‌های دولتی نداریم.

وی در ادامه افزود: در بخشی از فعالیت‌های استان عملیات اجرایی مشترک داریم، در آن حوزه‌ها نیز، دستور العمل‌ها چارچوب را مشخص می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه خاطر نشان ساخت: بودجه شرکت‌های دولتی از طریق شورای برنامه ریزی استان توزیع و ابلاغ می‌شود.

این مسئول یادآور شد: کاری که به عنوان پیش نیاز توزیع اعتبارات باید انجام دهیم را تقریبا از بهمن ماه با سرکشی به شهرستان ها، بازدید از پروژه ها، نشست با فرمانداران، کارشناسان دستگاه‌های محلی در شهرستان‌ها و مرور برنامه‌های توسعه سال ۱۴۰۰ بر شهرستان‌ها آغاز کردیم.

وی اضافه کرد: چارچوبی برای توزیع اعتبارات برای حوزه‌های مختلف از جمله اعتبارات استانی، اعتبارات نفت و گاز، مناطق محروم، محرومیت زدایی، آب و راه روستایی آماده کرده ایم.

وفایی تصریح کرد: در واقع پیشنهادات لازم را بر اساس چارچوبی که باید برای آن کار کنیم، آماده کرده ایم، فقط لازم است اعداد و شاکله کلی را دریافت کرده تا وارد فاز توزیع اعتبارات در استان شویم.

وی ادامه داد: به محض ابلاغ اعتبارات، الگو، برنامه و مدل مشخص شده به شورای برنامه ریزی ارسال و توزیع اعتبارات آغاز می‌شود، اصل هم بر این است که به طور مثال در حوزه اعتبارات مناطق محروم، اعتبارات توازن و شاخص‌های توسعه یافتگی خاص خود را دارد که سطح آن را قانون مشخص کرده، همچنین اعداد و میانگین‌های کشوری را هم وزارت خانه‌ها می‌دهند. اما هر کدام چارچوب خاص خود را دارد که بر اساس آن چارچوب ها، آماده ورود به بودجه ۱۴۰۰ می‌شویم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار