معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه مرحله دوم واکسیناسیون علیه کرونا در کرمانشاه از امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت آغاز می‌شود، گفت: در این مرحله ۳۵ هزار سالمند بالای ۸۰ سال استان واکسینه خواهند شد.
کد خبر: ۹۵۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴ 27 April 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، «ابراهیم شکیبا»  در نشست ستاد مدیریت کرونا استان در استانداری کرمانشاه اظهار داشت: ۱۵ مراکز برای انجام واکسیناسیون سالمندان بالای ۸۰ سال در سطح استان در نظر گرفته شده است.

به گفته ‏وی تمام افراد متولد هفت اردیبهشت ۱۳۲۰ به قبل می‌توانند به منظور دریافت واکسن کرونا به مراکز در نظر گرفته شده مراجعه کنند.

وی افزود: کارشناسان مراکز یاد شده با فرد مورد نظر تماس می‌گیرند و ساعت و روز مراجعه برای دریافت واکسن را اطلاع می‌دهند تا از ازدحام در مراکز جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه شب گذشته نخستین مرحله واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در کرمانشاه به پایان رسید گفت: در مرحله نخست واکسیناسیون ۱۹ هزار و ۳۰۰ نفر از پرسنل کادر درمان اعم از بخش خصوصی و دولتی، پاکبانان و بخشی از سالمندان واکسینه شدند.

شکیبا افزود: در مرحله دوم واکسیناسیون بیماران سرطانی و بیماران خاص نیز می‌توانند واکسن کرونا دریافت کنند اما برای شروع واکسیناسیون افراد باید منتظره دستورالعمل های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت باشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ثبت اطلاعات ۹۶.۵ درصد این افراد در سامانه سیب گفت: علاوه بر این، اطلاعات این افراد در مراکز بهداشت موجود است و مراقبین سلامت با این افراد تماس گرفته و ساعت و روز و مکان مراجعه آنها را جهت تزریق واکسن اعلام می کنند.

وی افزود: ۳.۵ درصد باقی مانده هم قرار است در سامانه جدیدی که به زودی فعال خواهد شد ثبت نام کنند تا از این طریق کار واکسیناسیون آنها انجام شود.
براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با فوت چهار نفر دیگر به دلیل ابتلای قطعی در ۲۴ ساعت گذشته به کرونا مجموع جان باختگان در استان به هزار و ۶۴۷ نفر رسید.

هم اکنون ۸۲۳ بیمار مربوط به کرونا در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار