معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان:
تابناک-معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: حفظ جان همنوعان در دین مبین اسلام از واجبات ضروری است و مهم است در شرایط کرونایی به این نکته توجه شود.
کد خبر: ۹۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 27 April 2021

به گزارش تابناک هرمزگان؛ علی رئوفی با اشاره به جایگاه حفظ جان انسان ها در دین مبین اسلام، در این رابطه عنوان کرد: حفظ جان انسان ها در دین مبین اسلام از واجبات مهم و ضروری است و در شرایط کرونایی توجه به این مهم اجتناب ناپذیر است.

 

وی در همین خصوص افزود: مردم برای حفظ جان خود، بستگان و همنوعان رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی بگیرند تا جان کسی در خطر نی افتد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: از مردم شریف استان درخواست می شود به همکاری های خوب خود با ستاد کرونا برای مدیریت بیماری کرونا ادامه دهند تا استان از وضعیت قرمز خارج شود و در این زمینه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی به صورت ویژه توجه شود.

 

رئوفی تصریح کرد: مردم برای کاهش روند ابتلا از هرگونه شرکت در دورهمی های خانوادگی، شرکت در مجالس شادی و عزا، اماکن پرخطر نظیر رستوران ها و برپایی سفره افطار اجتناب کنند.

 

وی افزود: تردد های غیر ضروری درون استانی به مناطق مختلف استان عامل دیگر گسترش ویروس کرونا است که از آن باید پرهیز کرد.

 

جانشین رئیس ستاد کرونای استان، تصریح کرد: رعایت شیوه نامه های بهداشتی، رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از خروج های غیر ضروری از منزل نقش مهمی در کاهش آمار مبتلایان به کرونا دارد.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به خطر شیوع ویروس خطرناک هندی، اظهار داشت: در صورت عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی خطر شیوع ویروس خطرناک هندی در استان محتمل است و این ویروس نسبت به ویروس چینی و انگلیسی به مراتب سرایت و کشندگی بیشتری دارد.

 

رئوفی با اشاره به کاهش شدید نزولات جوی در سال ۹۹ و ابتدای سال ۱۴۰۰، افزود: با توجه به کاهش شدید نزولات جوی منابع آب ذخیره در سدهای استان و سفره های آب زیرزمینی با کاهش شدید همراه است که ضرورت صرفه جویی در مصرف آب را دو چندان کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی ذیربط در خصوص مصرف صحیح آب فرهنگ سازی و اطلاع رسانی کنند تا استان از شرایط تابستان سخت با کمترین مشکل عبور کند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: مصرف بهینه آب و پرهیز از مصرف های غیر ضروری از ایجاد تنش آبی در روستاها و شهرها جلوگیری می کند.

 

وی گفت: با توجه به رسیدن فصل گرما و افزایش مصرف برق مردم در ساعات پیک مصرف از روشن نمودن وسایل برقی پرمصرف غیر سرمایشی اجتناب کنند.

انتهای پیام /

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار